علی انساندوست تحت نظارت پابند الکترونیکی از زندان لنگرود قم خارج شد

علی انساندوست (خردگرا)
علی انساندوست در زندان لنگرود قم

علی انساندوست (خردگرا) زندانی سیاسی، تحت نظارت پابند الکترونیکی از زندان لنگرود قم آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، علی انساندوست (خردگرا) زندانی سیاسی، محبوس در زندان قم  روز یکشنبه ۵ دی‌ماه 1400، با پابند الکترونیکی از زندان لنگرود آزاد شد.

بر اساس این گزارش،آقای انساندوست خردگرا، باقی مانده دوران محکومیت چهار سال و شش ماهه خود را خارج از زندان و با محدودیت تردد سپری خواهد کرد.

آقای انساندوست پیشتر توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب قم از بابت اتهاماتی از جمله همکاری با دول خارجی و متخاصم، توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام به ۸ سال حبس محکوم شد که با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۶ سال آن قابل اجرا بود. این حکم در پی تسلیم به رای، به ۴ سال و نیم زندان کاهش پیدا کرد.

این زندانی ۳ ماه از دوران محکومیت خود را در یکی از سلولهای انفرادی زندان لنگرود قم سپری کرد که طی این مدت به دلیل عدم رعایت بهداشت در این سلول ها، به بیماری پوستی مبتلا شد که در پی آن از حق رسیدگی پزشکی محروم ماند.

آقای انساندوست در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه سال ۹۹ به دلیل فعالیت در فضای مجازی و مصاحبه با یکی از رسانه‌های خارج از کشور توسط نیروهای امنیتی در رشت بازداشت شد.

وی نهایتا در شهریورماه سال ۹۹ با پایان مراحل بازجویی به زندان لنگرود قم منتقل شد. این شهروند از آن زمان تا لحظه خروج از زندان بدون رعایت اصل تفکیک جرایم در بند عمومی این زندان بسر می‌برد.

وی از زمان بازداشت به مدت ۴۵ روز از ملاقات و یا برقراری تماس تلفنی با خانواده خود محروم بوده و تحت فشار برای انجام مصاحبه تلویزیونی قرار داشت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید