دادگاه انقلاب تهران: وحید بنی عامریان و پویا قبادی مجموعا به ۲۰ سال حبس و تبعید محکوم شدند

وحید بنی عامریان و پویا قبادی

وحید بنی عامریان و پویا قبادی، دو زندانی سیاسی که دوران محکومیت خود را به ترتیب در زندان اوین و زندان تهران بزرگ سپری می‌کنند، مجموعا به 20 سال حبس محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر دو زندانی به نامهای وحید بنی عامریان و پویا قبادی، محبوس در زندان اوین و تهران بزرگ مجموعا به 20 سال حبس و تبعید محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، این حکم که توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران و ریاست قاضی محمد مقیسه صادر و ابلاغ شده است، هر یک از آنها به ۱۰ سال حبس تعزیری و تبعید محکوم شدند. آنها در این پرونده به تخریب اموال عمومی و هواداری از “سازمان مجاهدین خلق” متهم شده‌اند.

بابک پاکنیا وکیل دادگستری، و وکیل مدافع این زندانیان می گوید: دادگاه اتهام محاربه را که پیشتر مطرح شده بود وارد ندانسته است.

جلسه نخست دادگاه رسیدگی به اتهامات این افراد مهرماه امسال در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. آقایان قبادی و بنی عامریان هر یک به صورت جداگانه به ترتیب برای اواخر آبان‌ماه و ۱۹ آذرماه امسال به این شعبه اعزام شدند اما وکلای مدافع آنان به دلیل نقص در پرونده درخواست رسیدگی مجدد کرده‌ بودند.

این شهروندان پیشتر در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و پس از ۴ ماه با پایان مراحل بازجویی به بند عمومی زندان اوین منتقل شدند. آقای قبادی آبان‌ماه ۹۸ از زندان اوین به زندان تهران بزرگ منتقل شد. آقای بنی عامریان نیز در بند ۴ زندان اوین بسر می‌برد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید