تفتیش منزل و ضبط  لوازم شخصی نرگس محمدی توسط نیروهای امنیتی

منزل نرگس محمدی، سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، توسط نیروهای اامنیتی تفتیش شد. ماموران امنیتی در جریان این بازرسی برخی از لوازم شخصی وی ازجمله کتاب‌های او را ضبط کرده و با خود برده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ۸ دی‌ماه 1400، منزل نرگس محمدی، سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، مورد تفتیش نیروهاتی امنیتی قرار گرفت، در پی این جریان برخی از لوازم شخصی از جمله کتابهای وی را با خود برده اند.

خانم محمدی در تاریخ ۲۵ آبان‌ماه توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شد و تاکنون در یکی از سلول های انفرادی، بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به سر می‌برد.

تقی رحمانی همسر خانم محمدی طی یاداشتی در صفحه شخصی خود ضمن اعلام این خبر و ضبط کتاب‌هایی چون شکنجه سفید در زمان بازرسی نوشته است: «نرگس همچنان در انفرادی و بدون وکیل است. شکنجه سفید ادامه دارد.»

پیشتر آقای رحمانی از تداوم بازداشت و بلاتکلیفی نرگس محمدی علیرغم گذشت بیش از یک ماه از زمان بازداشت در یکی از سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین، از طرح اتهامات جدیدی علیه او خبر داده بود.

خانم محمدی در تاریخ ۲۵ آبان‌ماه، در جریان برگزاری مراسم یادبود دومین سالگرد جانباختن ابراهیم کتابدار، از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شد. وی در تاریخ ۱ آذرماه جهت تفهیم اتهام به دادسرای اوین اعزام شده و مجدد به سلول انفرادی بازگردانده شده بود. تقی رحمانی، همسر خانم محمدی پیشتر در یادداشتی عنوان کرده بود که “بازپرس شعبه دو دادسرای اوین می گوید که نرگس حق انتخاب وکیل ندارد. به گفته وی برای پرونده هایی که برایش تشکیل شده در سلول انفرادی به سر می برد.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید