یک شهروند بهائی جهت تحمل حبس بازداشت و روانه زندان بابل شد

منیژه اعظمیان

منیژه اعظمیان، شهروند بهائی ساکن بابل که پیشتر توسط دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود بازداشت و روانه زندان شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر یک شهروند بهائی به نام منیژه اعظمیان، ساکن بابل جهت اجرای حکم زندان بازداشت و روانه زندان شد.

بر اساس این گزارش، خانم اعظمیان پیشتر توسط شعبه اول دادگاه انقلاب بابل به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم عینا به تائید شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان مازندران رسید.

منیژه اعظمیان در تاریخ ۲۴ فروردین‌ماه امسال توسط ماموران اداره اطلاعات این شهرستان بازداشت و پس از یک روز با تودیع قرار وثیقه ۵۰ میلیون تومانی از زندان بابل آزاد شد.

نیروهای امنیتی چند روز پیش از بازداشت در تاریخ ۲۱ فروردین ماه، ضمن تفتیش منزل خانم اعظمیان (ایقانی)، برخی از لوازم شخصی او از جمله تلفن های همراه، هارد کامپیوتر، فلش ها و همچنین تصاویر، کتب و آثار مربوط به آئین بهائی را ضبط کرده و با خود برده بودند.

ماموران پس از تفتیش منزل خانم اعظمیان از او خواستند بعد از ظهر همان روز جهت بازجویی به اداره اطلاعات بابل مراجعه کند. این شهروند بهائی پس از تفتیش منزل و تا روز بازداشت در چند مرحله توسط ماموران اداره اطلاعات تحت بازجویی چند ساعته قرار گرفته است.

یک منبع نزدیک به خانواده خانم اعظمیان در این خصوص به گزارشگر کمپین گفت: «ماموران اداره اطلاعات پس از ضبط تلفن همراه خانم اعظمیان، با تعدادی از شماره های موجود در تلفن همراه وی تماس گرفته و از این میان دستکم سه خانواده غیربهائی را که از دوستان و همسایگان او بودند احضار کرده و در خصوص ارتباط با این شهروند تحت بازجویی قرار دادند.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید