گیتی ذوالفقاری زندانی سیاسی با مرخصی متصل به آزادی از زندان اوین آزاد شد

گیتی ذوالفقاری

گیتی ذوالفقاری، زندانی سیاسی، محبوس در زندان اوین که پیشتر توسط دستگاه قضائی به احکام زندان محکوم شده بود با پایان دوران محکومیت با استفاده از مرخصی متصل به آزادی از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سیاسی روز جمعه ۱۰ دی‌ماه 1400، گیتی ذوالفقاری، زندانی سیاسی، محبوس در زندان اوین با استفاده از مرخصی متصل به آزادی از زندان آزاد شد.

بر اساس این گزارش، گیتی ذوالفقاری، در سال ۹۵ به سه سال حبس محکوم شد و حکم صادره در مرحله تجدیدنظر به یک سال و شش ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

خانم ذوالفقاری پیشتر در تاریخ ۱۱ مردادماه در پی ابتلا به کرونا و شدت گرفتن بیماری به مرخصی درمانی اعزام شد. این در حالیست که با اعزام به مرخصی و یا آزادی مشروط این زندانی قبل از ابتلا به بیماری کرونا، علیرغم سپری کردن بیش از یک سوم دوران محکومیت، مخالفت شده بود.

گیتی ذوالفقاری،  روز دوشنبه ۱۵ شهریورماه با پایان ایام مرخصی به زندان اوین بازگشت.

گیتی ذوالفقاری در تاریخ پنجم آبان‌ماه ۹۲ توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد امنیتی موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او پس از ۵۲ روز با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

این زندانی خردادماه سال ۹۵ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام به قصد براندازی” به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

این محکومیت در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ تجدیدنظر استان تهران به یک۱ سال و شش ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید