محی الدین تازه وارد، در پی نقض حکم اعدام با قرار وثیقه از زندان ارومیه آزاد شد

محی الدین تازه وارد

حکم اعدام محی الدین تازه وارد، زندانی سنی مذهب محبوس در زندان ارومیه، توسط دیوان عالی کشور نقض شد. در پی نقض حکم این زندانی وی با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۱۳ دی‌ماه 1400، حکم اعدام محی الدین تازه وارد،۲۶ ساله، فرزند یوسف و اهل شهرستان اشنویه زندانی سنی مذهب محبوس در زندان ارومیه، توسط دیوان عالی کشور نقض و سپس با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شد.

بر اساس این گزارش، در پی نقض حکم اعدام این زندانی و ارجاع پرونده وی به شعبه هم عرض، آقای تازه وارد، با تودیع قرار وثیقه از زندان ارومیه آزاد شد.

این زندانی سنی مذهب اوایل آبان ماه به همراه دو زندانی دیگر به نام‌های محی الدین ابراهیمی و داود جباری، از زندان ارومیه به بازداشتگاه اطلاعات سپاه منتقل و در تاریخ ۲۴ آبان ماه به قرنطینه زندان ارومیه بازگردانده شد. وی نهایتا یک روز بعد به بند سیاسی این زندان منتقل شد.

محی الدین تازه وارد زندانی سنی مذهب در تاریخ هفتم آبان‌ماه ۹۷، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از پایان مراحل بازجویی به زندان ارومیه منتقل شد.

وی نهایتا توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی علی شیخ لو از بابت اتهام “محاربه از طریق عضویت در گروههای سلفی” به اعدام محکوم شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل