گزارشی از وضعیت خدیجه مهدی‌پور زندانی سیاسی محبوس در زندان ایلام

خدیجه مهدی پور

خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی، محبوس در زندان ایلام که بدون رعایت اصل تفکیک جرائم دوران محکومیت خود را سپری می‌کند تاکنون از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خدیجه مهدی پور، ۳۴ ساله، زندانی سیاسی محبوس در زندان ایلام، علیرغم اینکه از نارحتی‌های زیاد جسمی رنج می‌برد بدون رعایت اصل تفکیک جرائم دوران محکومیت خود را سپری می‌کند.

بر اساس این گزارش، خانم مهدی پور که پیشتر توسط دادگاه انقلاب به ۲۰ ماه حبس تعزیری محکوم شده بود. این زندانی علیرغم سردردهای مداوم و بروز یک لکه سیاه در چشم تاکنون از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

روز سه‌شنبه ۱۴ دیماه ۱۴۰۰، خدیجه مهدی پور، زندانی سیاسی بدون رعایت اصل تفکیک جرائم دوران محکومیت خود را در بند زنان زندان ایلام سپری می‌کند.

این زندانی علیرغم سردردهای مداوم و بروز یک لکه سیاه در چشم تاکنون از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است. به گفته یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی، وضعیت گوارش وی نیز مساعد نیست و درد کلیه به جا مانده از نگهداری در شرایط نامناسب دوران بازداشت نیز او را آزار می‌دهد.

خانم مهدی پور در تاریخ ۱۸ مهرماه امسال توسط ماموران اطلاعات سپاه در منزل عموی خود بازداشت و پس از ۲ روز به زندان ایلام منتقل شد.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت وی گفته است: «در روزهای نخست نیروهای امنیتی قصد داشتند با انتقال خانم مهدی پور به پزشکی قانونی و‌ انجام آزمایشات و تست‌های اعصاب و روان او را فاقد سلامت روان نشان دهند که با مقاومت و مخالفت شدید او مواجه شدند. همچنین بارها از او خواسته شده توبه نامه بنویسد اما خانم مهدی پور با رد اتهامات این امر را هم نپذیرفته است.»

به گفته این منبع خدیجه مهدی پور پیشتر در تماس با خانواده خود عنوان کرده بود که به مدت دو‌هفته در قرنطینه زندان نگهداری شده و به دلیل خیس بودن زمین و دیوارهای سلول دچار عفونت کلیه شده است.

وی نهایتا توسط دادگاه انقلاب از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و توهین به رهبری” محاکمه شده و با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۲۰ ماه حبس در خصوص او قابل اجرا است.

خانم مهدی پور همچنین از اتهام “هواداری از گروه‌های مخالف نظام” تبرئه شد. به گفته یک منبع مطلع به خانم مهدی پور عنوان شده است که به دلیل توبه نکردن مشمول آزادی مشروط و آزادی زودهنگام نخواهد شد.

وی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. او در تاریخ ۱۲ مهرماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی در ایلام بازداشت و نهایتا توسط دادگاه انقلاب ایلام به پرداخت سه میلیون تومان جزای نقدی بدل از حبس محکوم شده بود.

خدیجه مهدی پور، ۳۴ ساله و ساکن ایلام است.

نویسنده: رحیم الیاسی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید