احضار سعید رضایی و احسان رضایی به دادسرای عمومی و انقلاب رشت

سعید رضایی و احسان رضایی

سعید و احسان رضایی به دادسرای عمومی و انقلاب رشت احضار شدند، از این دو برادر خواسته شده است که ظرف مدت پنج روز از دریافت ابلاغیه جهت آخرین دفاع در شعبه مربوطه حاضر شوند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سعید رضایی و احسان رضایی، دو برادر ساکن رشت، روز چهارشنبه 15 دی‌ماه 1400، طی دریافت ابلاغیه‌ای، خواسته شده است که ظرف مدت پنج روز در شعبه مربوطه جهت آخرین دفاع حاضر شوند.

بر اساس این گزارش، این شهروندان به اتهاماتی از جمله “تبلیغ علیه نظام”، “نشر اکاذیب” و “توهین به رهبری” پیشتر متهم شده‌اند.

برادران رضایی، در تاریخ ۲۷ مهر ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و ساعاتی بعد از بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر آزاد شدند. مامورین در حین بازداشت اقدام به تفتیش منزل این شهروندان کرده و تعدادی از وسایل شخصی آنها را ضبط و با خود بردند.

سعید رضایی پیش از این نیز سابقه بازداشت دارد. وی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۹۸ همزمان با روز جهانی کارگر در جریان تجمع اعتراضی کارگران در مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت و نهایتاً در تاریخ ۱۶ اردیبهشت‌ماه همان سال با تودیع قرار از زندان تهران بزرگ آزاد شد.

در تیرماه سال ۹۸، آقای رضایی توسط بازپرسی دادسرای اوین با تعلیق شش ماهه قرار تعقیب از بابت این پرونده روبرو شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید