کمال جعفری یزدی، زندانی سیاسی از زندان وکیل‌آباد مشهد به مرخصی اعزام شد

کمال جعفری یزدی

کمال جعفری یزدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل‌آباد مشهد، که در حال سپری نمودن دوران محکومیت 13 ساله خود را می‌باشد به مرخصی یک‌ماهه اعزام شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز یکشنبه ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۰، کمال جعفری یزدی، زندانی سیاسی محبوس در زندان وکیل‌آباد مشهد به مرخصی اعزام شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی که با تودیع وثیقه به مرخصی اعزام شده است مدت یکماه را در بیرون از زندان سپری خواهد کرد.

کمال جعفری یزدی، زندانی سیاسی در زندان مشهد در حالی دوران محکومیت خود را تحمل می‌کند که از بیماری نارسایی کلیوی و فشار خون بالا رنج می‌برد؛ با این‌وجود آقای جعفری یزدی زندانی همچنان از حق درمان و خدمات پزشکی محروم مانده است.

او یکی از از امضاء کنندگان بیانیه موسوم به ۱۴ نفر است که طی حکمی از سوی شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری به تحمل ۱۳ سال حبس تعزیری محکوم شد.

از جمله اتهام هایی که علیه این فعالان مدنی در دادگاه مطرح شد، «تبلیغ علیه نظام» و «اقدام علیه امنیت کشور» بود.

۱۴ فعال مدنی که طی بیانیه ای خواستار استعفای خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران شده بودند در تاریخ ۲۰ مردادماه سال گذشته همراه با تعداد دیگری از فعالان صنفی و مدنی در مقابل محل برگزاری دادگاه تجدید نظر توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

روز یکشنبه ۱۳ بهمن ماه ۹۸ نیز هشت تن از فعالان مدنی که روز ۲۱ خرداد امسال طی بیانیه ای خواستار استعفای خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران شده بودند، توسط شعبه ۴ دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی منصوری، مجموعا به ۷۲ سال حبس تعزیری، ۶ سال ممنوعیت خروج از کشور و ۶ سال تبعید محکوم شده‌اند.

محمد نوری‌زاد، محمد ملکی، هاشم خواستار، گوهر عشقی، عباس واحدیان شاهرودی، حوریه فرج‌زاده، کمال جعفری یزدی، محمد مهدوی‌فر، جواد لعل محمدی، رضا مهرگان، محمدرضا بیات، محمد کریم‌بیگی، زرتشت احمدی راغب، محمدحسین سپهری از امضاء کنندگان این بیانیه بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید