دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان حامد مرتضوی را به ۴ سال و ۶ ماه حبس محکوم کرد

حامد مرتضوی

دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان،  محکومیت حامد مرتضوی، شهروندان اهل بهبهان، را که پیشتر توسط دادگاه انقلاب این شهر به چهار سال و شش ماه حبس  و مجازاتهای تکمیلی محکوم کرده بود عینا تایید کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان محکومیت حامد مرتضوی، شهروندان اهل بهبهان را عینا تایید کرد. او در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب ماهشهر به ۴ سال ۶ ماه حبس، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و مطالعه کتابی از محسن قرائتی محکوم شده بود.

بر اساس این گزارش، با تایید این حکم، مجازات اشد یعنی دو سال و هفت ماه و ۱۵ روز زندان در خصوص وی قابل اجرا است.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۱۷ دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان در تاریخ ۴ دیماه ۱۴۰۰ صادر و به این شهروند ابلاغ شده است، حامد مرتضوی از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۸ ماه حبس، به اتهام «توهین به بنیانگذار و توهین به رهبری» به ۱ سال و ۳ ماه ۱۰ روز و از بابت اتهام «عضویت در دسته و جمعیت بیش از دو نفر به قصد بر هم زدن امنیت کشور» به تحمل ۲ سال و ۷ ماه ۱۵ روز حبس تعزیری محکوم شده است. آقای مرتضوی همچنین من باب مجازات تکمیلی به ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و مطالعه کتاب اصول عقاید اثر محسن قرائتی ظرف مدت ۶ ماه و اخذ نمره ۱۹ از کتاب مزبور و دادن آزمون کتبی و تشریخی در قالب ۱۰۰ سوال نزد امام جمعه شهرستان بهبهان محکوم شده است.

یکی از مصادیق اتهامات آقای مرتضوی انتشار تصاویری از جان باختگان اعدام های سال ۱۳۶۷ عنوان شده است.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، محازات اشد یعنی ۲ سال و ۷ ماه و ۱۵ روز زندان از بابت اتهام «عضویت در دسته و جمعیت بیش از دو نفر به قصد بر هم زدن امنیت کشور» در خصوص وی قابل اجرا است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید