قتل عمد؛ شش زندانی محبوس در زندان رجایی‌ شهر کرج اعدام شدند

زندان رجایی شهر کرج

حکم شش زندانی که با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بودند، در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد و سه زندانی با اخذ مهلت و یا رضایت به بندهای خود بازگشتند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، چهارشنبه ۲۲ دی ماه، حکم اعدام شش مرد در زندان رجایی شهر کرج به اجرا درآمد. این شش زندانی همگی با اتهام «قتل عمد» به قصاص نفس محکوم شده بودند.

بر اساس این گزارش تا این لحظه احراز شده، امین صفری، از بند ۱ سالن ۳ و سید پیمان موسوی، از بند ۳ است.

این شش زندانی، صبح روز دوشنبه، ۲۰ دی ماه، در یک گروه ۹ نفری جهت اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده بودند. سه نفر دیگر با اخد مهلت و یا رضایت به سلول‌های خود بازگشتند.

تا لحظه تنظیم این خبر، از بین این شش اعدام، تنها یکی توسط وبسایت خبری رکنا گزارش شده است. در گزارش این وبسایت خبری آمده است، روز جاری، یک مرد ۴۴ ساله که به اتهام قتل مدیر دانشگاه امام صادق، در تاریخ ۲۲ دی ماه ۱۳۹۸، بازداشت و به قصاص نفس محکوم شده بود، در زندان رجایی شهر کرج اعدام شده است.

فرد اعدام شده، نگهبان دانشگاه امام صادق بوده است، اما در این گزارش به هویت دقیق وی اشاره‌ای نشده است. فرد اعدام شده، اختلاف مالی را انگیزه ارتکاب قتل عنوان کرده بود.

بر اساس گزارش سالانه سازمان حقوق بشر ایران، دست‌کم ۲۱۱ اعدام از بین ۲۶۷ اعدامی که سال ۲۰۲۰ در ایران اجرا شد، با اتهام «قتل عمد» بوده است.

عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید