پرونده سازی در زندان؛ گزارشی از آخرین وضعیت رضا مظاهری فعال سیاسی در زندان اوین

رضا مظاهری

رضا مظاهری شهروند ساکن تهران، که در حال سپری نمودن محکومیت خود می‌باشد توسط دادگاه انقلاب تهران، به دو سال حبس محکوم شده بود که این حکم عینا در دادگاه تجدید نظر تایید شد.

به گزاش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رضا مظاهری شهروند ساکن تهران، از تاریخ چهارم دی‌ماه، دوران محکومیت  دو ساله خود را در زندان اوین سپری می کند.

بر اساس این گزاش، آقای مظاهری توسط دادگاه انقلاب تهران به دو سال حبس تعزیری محکوم شد و این حکم عینا به تایید دادگاه تجدیدنظر رسید. وی همچنین به تازگی از بابت پرونده ای دیگر طی ابلاغیه ای که در زندان دریافت کرده، به شعبه سه بازپرسی دادسرای اوین احضار شده است.

آقای مظاهری روز سه شنبه ۲۱ دی‌ماه 1400،  از بابت پرونده ای جدید طی ابلاغیه ای که در زندان دریافت کرده، به شعبه سه بازپرسی دادسرای اوین احضار شد. در این احضاریه اتهام مطروحه علیه وی نشر اکاذیب عنوان شده است.

آقای مظاهری در تاریخ ۸ دی‌ماه ۹۷ توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. وی پس از تفهیم اتهام توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین به بند ۴ این زندان منتقل شده و نهایتا در تاریخ ۲۶ فروردین ‌ماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

آقای مظاهری در تاریخ ۲۵ اسفندماه ۹۸ از بابت اتهامات تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدید نظر که جلسه دادگاه آن در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ برگزار شده بود، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد.

وی در تاریخ ۲۶ خردادماه ۹۹ طی ابلاغیه ای به شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار شده بود.

رضا مظاهری در نهایت مورخ ۴ دی ۱۴۰۰، جهت اجرای حکم بازداشت و به بند ۴ قرنطینه زندان اوین منتقل شد. او روز سه شنبه ۲۱ دیماه از قرنطینه به بند ۸ زندان اوین انتقال پیدا کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید