اتحادیه آزاد کارگران ایران؛ پرونده‌سازی جدید علیه زندانیان سیاسی زندان تهران بزرگ را قویا محکوم می‌کنیم

زندانیان سیاسی

زندانیان سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، توسط دادگاه عمومی بخش فشافویه، با اتهام  “مشارکت در اخلال نظم، آسایش و آرامش عمومی زندان از طریق هیاهو، جنجال و حرکت غیر متعارف” تفهیم اتهام کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  روز شنبه 18 دی‌ماه 1400،  هشت نفر از زندانیان سیاسی محبوس در زندان تهران بزرگ، آقایان شاپور احسانی‌راد، اسماعیل گرامی، پویا قبادی، اکبر باقری، علیرضا فرشی، اکبر فراجی، شهاب سلطانیان و داود عبدالهی را بدون اطلاع قبلی و با دستبند و پابند به دادرسی شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی بخش فشافویه منتقل و قاضی شعبه آنها را در رابطه با وقایع  روز ۱۶ مهر سالجاری در زندان تهران بزرگ، با اتهام  “مشارکت در اخلال نظم، آسایش و آرامش عمومی زندان از طریق هیاهو، جنجال و حرکت غیر متعارف”  تفهیم اتهام و برای هر کدام از آنان قرار وثیقه یکصد میلیون تومانی صادر کرد.

در جریان این بازپرسی، زندانیان سیاسی احضار شده تاکید کردند با بررسی دوربین‌های سالن ۱۰ که طبق آئین‌نامه سازمان زندان‌ها باید فعال می بوده‌اند به سادگی روشن میشود که چه کسانی مرتکب حمله با سلاح سرد و اخلال در نظم زندان شده‌اند.

در وقایع روز ۱۶ مهرماه در زندان تهران بزرگ، یکی از زندانیان جرائم خطرناک به نام غلامرضا برزگر مشهور به غلام سگی که با وجود سوابق متعدد شرارت، زورگیری و پخش مواد مخدر و داروهای روان‌گردان در میان زندانیان، بطور عامدانه ای و با هدف آزار و اذیت زندانیان سیاسی  به بند آنان (بند ۱۰ تیپ ۲) منتقل شده بود با هماهنگی وکیل‌بند (متهمی مالی به نام مجید.ه) و همکاری چند نفر دیگر و تحت نظارت کامل مسئولین بند، با استفاده از تیزی و …، به زندانیان سیاسی حمله کردند و آنها را مورد ضرب و جرح شدید قرار دادند، بطوریکه منجر به اعزام دو تن از آنان به نامهای پویا قبادی و اکبر باقری به بهداری و زدن ۱۵ بخیه به زخم‌های عمیق سر و بدن این زندانیان شد.

پس از این اتفاق و حضور رئیس تیپ ۲ زندان، غلامرضا برزگر تیزی به دست و عربده‌کشان خواهان انتقال زندانیان مضروب به بند دیگری شد و در نهایت، مسئولین زندان به جای تنبیه و انتقال ضاربین، زندانیان سیاسی مضروب را به سالن در بسته “یک” در تیپ ۲ منتقل کردند و تاکنون نیز با وجود شرایط بسیار نامناسب این سالن، آنان همانجا محبوس می‌باشند.

آزار و اذیت، ضرب و شتم و پرونده‌سازی‌های واهی علیه زندانیان سیاسی امر جدیدی نیست. نهادهای امنیتی و قضایی از هر دستاویز و امکانی برای آزار زندانیان سیاسی و پرونده‌سازی برای ممانعت از آزادی آنان استفاده می‌کنند و فراتر از آن با فراهم کردن زمینه عدم درمان به موقع زندانیان سیاسی و یا بدست زندانیان شرور دست به قتل آنان نیز می‌زنند.

ما احضار و پرونده سازی علیه زندانیان سياسی تهران بزرگ را قویا محکوم میکنیم و بدینوسیله با جلب توجه افکار عمومی و سازمانهای بین المللی کارگری و حقوق بشری به تداوم آزار و اذیت و پرونده سازیهای واهی علیه زندانیان سياسی در زندان‌های جمهوری اسلامی،  اعلام میداریم پرونده‌سازی جدید علیه زندانیان سیاسی زندان تهران بزرگ باید به فوریت متوقف و عاملین و آمرین حمله به آنان در ۱۶ مهر ماه سالجاری می باید مورد محاکمه قرار گیرند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- ۲۲ دیماه ۱۴۰۰

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید