زندانی سیاسی محکوم به اعدام: وخامت حال جسمانی مهدی صالحی در پی تزریق دارویی در بهداری زندان

مهدی صالحی‌ قلعه‌شاهرخی

مهدی صالحی، زندانی سیاسی که به دو بار اعدام محکوم شده است، در پی تزریق دارویی در بهداری زندان که منجر به تشنج و سکته مغزی وی می‌شود، با سطح هوشیاری پایین و در محاصره نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به بیمارستان منتقل شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مهدی صالحی‌ قلعه‌شاهرخی، از بازداشت‌شدگان اعتراضات دی ماه ۹۶ که از آذر ماه ۹۸ در زندان دستگرد اصفهان محبوس است، در حال حاضر در یکی از بیمارستان‌های این شهر با سطح هوشیاری پایین و در شرایط وخیم جسمانی، تحت کنترل نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بستری شده است.

بر اساس این گزارش، وی طی روزهای اخیر با بروز برخی علائم بیماری به بهداری زندان مراجعه می‌کند که پس از تزریق یک دارو دچار تشنج شده است.

بنابر برخی گزارش‌ها، این زندانی سیاسی در تاریخ سه‌شنبه ۲۱ دی ماه، به دلیل تزریق داروی اشتباه و تاخیر در اعزام به بیمارستانی خارج از زندان، دچار سکته مغزی شده است.

گفته می‌شود، نیروهای امنیتی در حالی که خطر مرگ، آقای صالحی را تهدید می‌کند، به خانواده و فرزندان وی اجازه ملاقات نمی‌دهند.

وی به همراه ۴ نفر دیگر از بازداشت‌شدگان اعتراضات دی ماه ۹۶، توسط شعبه دوم دادگاه انقلاب اصفهان، هر یک به ۲ بار اعدام و ۵ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

این شهروند ساکن یزدانشهر برای مشارکت در قیام دی‌ ماه ۹۶ به اتهام‌های محاربه، بغی و افساد فی الارض متهم و به اعدام محکوم شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید