زندان قرچک ورامین؛ صبا کردافشاری برای مدت معینی ممنوع الملاقات شد

صبا کردافشاری

صبا کردافشاری، فعال مدنی محبوس در زندان قرچک ورامین، طی دریافت ابلاغیه‌ای از ممنوع الملاقات شدن خود به مدت دو هفته خبر داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه ۲۵ دی‌ماه 1400،  صبا کردافشاری، فعال مدنی محبوس در زندان قرچک ورامین، طی دریافت ابلاغیه‌ای از محرومیت خود از ملاقات به مدت دو هفته مطلع شد.

بر اساس این گزارش، این محرومیت به مدت دو هفته و بدون برگزاری جلسه شورای انضباطی صورت گرفته است.

یک منبع مطلع در این خصوص گفت: «در تاریخ ۱۴ دیماه پیش از اتمام زمان ملاقات، تلفن کابین ملاقات صبا کردافشاری را قطع کردند و این مساله باعث اعتراض صبا و پدرش شد. خانم کردافشاری به نشانه اعتراض و با درخواست خداحافظی با پدرش حاضر به ترک سالن نمی‌شود. اما ماموران گارد زندان به ریاست فردی به نام رشوندی اقدام به هل دادن پدر او کرده و با بی احترامی از سالن بیرونش کرده و تهدیدش میکنند. نهایتا معاون زندان فردی به نام متهنی، صبا را تهدید به محرومیت از ملاقات میکند و روز گذشته بدون آنکه حتی اجازه خواندن ابلاغیه را به او بدهند از ممنوعیت دو هفته ای خود از ملاقات مطلع می‌شود.»

صبا کردافشاری؛ فعال مدنی، و از مخالفان حجاب اجباری در حالی که بهمن‌ماه ۹۷ پس از محکومیت پیشین خود از بند زنان زندان اوین آزاد شد، در تاریخ ۱۱ خرداد ۹۸ مجددا توسط نیروهای امنیتی در منزل بازداشت و مدتی بعد با پایان بازجویی‌ها به زندان منتقل شد.

این فعا مدنی؛ نهایتا در تاریخ ۵ شهریورماه ۹۸ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام «اشاعه فساد و فحشا از طریق کشف حجاب و پیاده روی بدون حجاب»، به ۱۵ سال حبس تعزیری، از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ۱ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور» به ۷ سال و ۶ ماه حبس تعزیری و در مجموع به ۲۴ سال حبس تعزیری همراه با محرومیت های اجتماعی دیگر محکوم شد.

به دلیل تعدد جرائم و سابقه قبلی، به میزان یک دوم به هر یک از اتهامات اضافه شده است. از این میزان ۱۵ سال زندان به عنوان مجازات اشد در خصوص وی قابل اجرا است.

محکومیت صبا کردافشاری نهایتا با اصلاح تخلف صورت گرفته قضایی در دادرسی که باعث افزایش دو و نیم برابری اعمال قانون کاهش مجازات او به ۱۵ سال حبس شده بود و همچنین با اعمال قانون کاهش مجازات، ۷ سال و ۶ ماه زندان برای وی قابل اجرا خواهد بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید