دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی مازندران؛ حکم مصادره املاک شخصی شیدا تائید شهروند بهائی در قائمشهر صادر شد

شیدا تائید

دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی مازندران، حکم مصادره ملک شخصی شیدا تائید، شهروند بهائی ساکن قائمشهر به نفع “ستاد اجرائی فرمان امام” را صادر کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر دادگاه ویژه اصل ۴۹ قانون اساسی مازندران، حکم مصادره ملک شخصی شیدا تائید، شهروند بهائی ساکن قائمشهر به نفع “ستاد اجرائی فرمان امام” را صادر کرد.

بر اساس این گزارش، خانم تائید در تاریخ یکم مهرماه، در منزل خود بازداشت و در تاریخ ۱۲ مهرماه با تودیع قرار وثیقه از یکی از بازداشتگاه های امنیتی این شهر آزاد شده بود.

این حکم با استناد به “فتوای مراجع تقلید” مبنی بر “مشروع نبودن اموال بهائیان” صادر و طبق آن تملک ملکی به نام شیدا تائید به نهاد موسوم به “ستاد اجرائی فرمان امام” واگذار می شود.

گفتنی است در تاریخ ۳۱ شهریورماه ۹۹، جلسه‌ای با حضور نمایندگان تعدادی از سازمان امنیتی و دولتی ایران، در فرمانداری شهر ساری برگزار شد.

با توجه به اسناد محرمانه منتشر شده، در این جلسه تصمیماتی مبنی بر افزایش قابل توجه سرکوب اقلیت‌های دینی ناپذیرفته در قانون اساسی جمهوری اسلامی، به پیروان آیین بهائی و دراویش، گرفته شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید