دادگاه انقلاب تهران؛ شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات حبیب اسیود فعال سیاسی برگزار خواهد شد

حبیب اسیود

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حبیب کعبی (حبیب اسیود) فعال سیاسی، در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشاری برگزار خواهد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سه‌شنبه ۲۸ دی‌ماه 1400، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حبیب کعبی (حبیب اسیود) فعال سیاسی، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی افشاری برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، اتهامات مطروحه علیه آقای اسیود در کیفرخواست صادره “سرکرده یکی از گروه های مخالف نظام”، “بمب‌گذاری در اماکن دولتی و خصوصی” و “تخریب اموال عمومی ” عنوان شده است.

بر اساس گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، اتهامات مطروحه علیه آقای اسیود در کیفرخواست صادره “سرکرده یکی از گروه های مخالف نظام”، “بمب‌گذاری در اماکن دولتی و خصوصی” و “تخریب اموال عمومی ” عنوان شده است. پیشتر این مرکز از صدور و ابلاغ کیفرخواست این فعال سیاسی، در دادگاه انقلاب خبر داده بود.

حبیب کعبی، در آبان ماه ۱۴۰۰ به شکل و روند مبهمی از ترکیه به تهران منتقل شده است.

پس از بازداشت وی، خبرگزاری صدا سیما با انتشار گزارشی این شهروند را «از عناصر سرکرده گروهک حرکته النضال (جدایی طلبان اهواز) خواند و مدعی شده است که این گروه مخالف نظام در حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور ماه سال ۹۷ دست داشته است.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید