حسین کمانگر زندانی سیاسی محبوس در زندان سنندج با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

حسین کمانگر

حسین کمانگر، زندانی سیاسی کُرد با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صو رت موقت از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه 29 دی‌ماه 1400، حسین کمانگر، زندانی سیاسی کُرد با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صو رت موقت از زندان مرکزی سنندج آزاد شد

بر اساس این گزارش،  بازداشت این فعال کُرد در دی ‌ماه ۱۳۹۷ همزمان با موج گسترده بازداشت جمعی فعالان مدنی و اعضای شاخه کردستان حزب وحدت ملی در شهرهای سنندج، کامیاران و مریوان صورت گرفت.

یک منبع مطلع در اینباره گفت: پس از آن‌که حکم ۱۵ سال حبس حسین کمانگر از سوی شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور نقض شد در ماه‌های گذشته به شعبه هم‌عرض ارجاع شده بود. جلسه دادگاه این زندانی سیاسی در تاریخ ۲۱ دی ماه در شعبه ۲ دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به ریاست قاضی «شرفی» برگزار و صدور حکم به آینده نزدیک موکول شده است.

این دادگاه با درخواست فک قرار بازداشت موقت حسین کمانگر موافقت کرده و وی با قرار وثیقه یک ملیارد تومانی به صورت موقت از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

این زندانی سیاسی در فروردین ماه سال‌جاری پس از دو سال بازداشت موقت از سوی شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به ریاست قاضی سعیدی به اتهام “بغی” از طریق عضویت در حزب حیات آزاد کردستان (پژاک) به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

وی در تاریخ ۱۵ دی ماه ۱۳۹۷ توسط نیروهای امنیتی در شهر کامیاران بازداشت شد. نیروهای امنیتی پس از بازداشت حسین کمانگر به مدت چند ماه وی را از ملاقات و تماس تلفنی با اعضای خانواده خود محروم کردند.

همچنین در این مدت «نسرین نقدی» و «ناهید کمانگر»، هسر و فرزند این فعال کُرد بارها توسط اداره اطلاعات کامیاران احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند.

حسین کمانگر در اواخر تیر سال ۱۳۹۷ در اعتراض به تداوم بلاتکلیفی و محرومیت از تماس با خانواده خود به مدت سه هفته دست به اعتصاب غذا زد. وی نهایتاً در تاریخ ۱۷ مرداد موفق به برقرای تماس تلفنی با خانواده خود شد و به اعتصاب غذای خود پایان داد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید