اجرای حکم اعدام دو زندانی به اتهام مواد مخدر در زندان زابل(معروف به زندان تاغزی)

پرویز اکبری راد و جمال الدین گرگیج

پرویز اکبری راد و جمال الدین گرگیج، که پیشتر به اتهام جرائم مرتبط با مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند در زندان زابل(معروف به زندان تاغزی) اعدام شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سحرگاه روز پنج‌شنبه 30 دی‌ماه 1400، دو زندانی بلوچ به نامهای، جمال الدین گرگیج متاهل ۴۰ ساله اهل زابل و محمد شه بخش، (داروزهی) با نام شناسنامه ای “پرویز اکبری راد “فرزند ارباب محمد متاهل ۳۴ ساله اهل زاهدان، در زندان زابل اعدام شدند.

بر اساس این گزارش، اتهام پرویز حمل مواد مخدر بوده که در سال ۱۳۹۷ در پلیس راه لوتک زابل توسط مامورین پلیس راه بعد از شلیک مستقیم مامورین به طرفش و مجروح شدن ایشان از ناحیه دست چپش بازداشت شده است.

پرویز اکبری بعد از بازداشت به بیمارستان منتقل شده و پس از خارج کردن تیر از دستش تحت درمان قرار گرفته است و سپس به بند سه زندان زابل معروف به  ندان تاغزی بند بلاتکلیف منتقل شده اطت.

این زندانی در سال ۱۳۹۹ از دادگاه انقلاب زابل حکم اعدام دریافت میکند و نهایتا دیروز از بند ۲ زندان تاغزی زابل برای اجرای حکم اعدام به قرنطینه منتقل شده بود که بامداد امروز این حکم اجرا شد.

گفته می شود پرویز در دوران حبس در کارگاه زندان به شغل خیاطی مشغول بوده و پول حاصل از کارش را برای خانواده خود به بیرون از زندان ارسال می کرده است.

جمال الدین گرگیج به اتهام جرایم مرتبط به مواد مخدر در سال ۱۳۹۸ در زابل بازداشت شده و دارای یک سابق کیفری نیز بوده، در سال ۱۳۹۹ در دادگاه انقلاب زابل محکوم به اعدام شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید