گزارشی از بازداشت و بلاتکلیفی 9 ماهه گلاله مرادی محبوس در زندان ارومیه

گلاله مرادی

گلاله مرادی اهل شهرستان پیرانشهر با گذشت ٩ ماه از زمان بازداشت کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان مرکزی ارومیه نگهداری می‌شود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، گلاله مرادی اهل شهرستان پیرانشهر با گذشت ٩ ماه از زمان بازداشت کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان مرکزی ارومیه نگهداری می‌شود. از این رو خانواده وی نگران وضعیت وی می باشد.

بر اساس این گزارش، یک منبع مطلع گفته است:خانم مرادی،  طی مدت بازداشت از دسترسی به وکیل محروم بوده و تاکنون جلسه دادگاهی وی برگزار نشده است.

این منبع مطلع افزود: نیروهای امنیتی این شهروند را به همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام متهم کرده‌اند.

بامداد روز شنبه بیست و هشتم فروردین‌ماه، نیروهای امنیتی گلاله مرادی را به همراه دو فرزندش به نام‌های “متین بزازی” و “طاهر بزازی” بازداشت و آنان را برای بازجویی به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه منتقل کرده بودند.

این سه شهروند پس از کشته شدن عثمان حاجی حسینی، عضو سپاه پاسداران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و فرزندان گلاله مرادی پس از اتمام بازجویی از بازداشت آزاد شدند.

خردادماه سال جاری، خانم مرادی پس از اتمام دوران بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

یک فایل صوتی به دست ما رسیده است که گلاله مرادی در آن می‌گوید: «بارها توسط نیروهای اداره اطلاعات تهدید شده‌ام که اگر به آنچه آن‌ها می‌خواهند اعتراف نکنم، دو فرزندم را می‌آورند و در مقابل دیدگانم آن‌ها را مورد آزار و اذیت قرار خواهند داد.»

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل