آزادی دو نوکیش مسیحی از زندان بوشهر

ساسان خسروی و حبیب حیدری

ساسان خسروی و حبیب حیدری، نوکیشان مسیحی به صورت زود هنگام از زندان بوشهر آزاد شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنجشنبه ۳۰ دی‌ماه 1400، ساسان خسروی و حبیب حیدری، نوکیشان مسیحی به صورت زود هنگام از زندان بوشهر آزاد شدند..

به گفته یک منبع مطلع، “بنا بر حکم دادگاه قرار است که ساسان خسروی و حبیب حیدری دو سال به خارج از بوشهر تبعید شوند اما هنوز محل آن ابلاغ نشده است.”

در این گزارش به شرایط آزادی این شهروندان اشاره ای نشده است.

این شهروندان روز ۱۰ تیرماه ۱۳۹۸ توسط نیروهای وزارت اطلاعات در شهر بوشهر بازداشت شدند و پس از دو هفته، هر کدام از این شهروندان مسیحی با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به‌ صورت موقت آزاد شدند.

آنها در مدت بازداشت در سلول انفرادی نگه داشته شدند و از دسترسی به وکیل محروم بوده و از آنها مقابل دوربین اعتراف اجباری گرفته شده ‌است.

این دو نوکیش مسیحی روز پنجشنبه ۲۰ آبان ماه امسال جهت تحمل حبس راهی زندان بوشهر شدند. ساسان خسروی و حبیب حیدری، اول تیرماه امسال توسط دادگاه انقلاب بوشهر از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» هریک به یکسال حبس، جزای نقدی، تبعید، محرومیت از کار و حقوق اجتماعی محکوم شدند و این حکم در دادگاه تجدیدنظر بوشهر عینا تایید شد.

این شهروندان پیشتر به «اقدام علیه امنیت ملی» و «عضویت در گروه‌های متخاصم علیه نظام» نیز متهم شده بودند، که از این اتهامات تبرئه شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید