نگار نصیری، شهروند بهائی به ستاد خبری اداره اطلاعات تبریز احضار شد

نگار نصیری و سینا شهری

نگار نصیری، شهروند بهائی ساکن تبریز، در حالی به ستاد خبری اداره اطلاعات این شهر احضار شده است، هفته پیش نیز همسرش سینا شهری، بازداشت شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نگار نصیری، شهروند بهائی و همسر سینا شهری، در روز شنبه دوم بهمن‌ماه 1400، به ستاد خبری اداره اطلاعات تبریز موسوم به “اتاق ۳۷” احضار شد.

بر اساس این گزارش، در حالی خانم نصیری، به اداره اطلاعات احضار شده است که سینا شهری، همسر وی هفته گذشته توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهائی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهائیان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به صورت سیستماتیک نقض شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید