ابتلا به کرونا؛ عدم رسیدگی پزشکی به وضعیت پیام شکیبا در زندان اوین

پیام شکیبا

پیام شکیبا، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین، با اینکه تست کرونای وی مثبت اعلام شده است همچنان از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیام شکیبا، زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

بر اساس این گزارش، آقای شکیبا در پی ابتلا به کرونا و اعلام تست وی همچنان در زندان و از رسیدگی پزشکی محروم مانده است.

آقای شکیبا در تاریخ ۱۳ دیماه، پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین، جهت تحمل ۱۳ ماه حبس خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

این فعال مدنی، در تاریخ ۱۳ دیماه پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین، جهت تحمل دوران محکومیت خود بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وی در تاریخ ۲۴ خردادماه امسال توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین، منتقل و نهایتا در تاریخ ۱۳ تیرماه با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. او در تاریخ ۳۰ مردادماه طی ابلاغیه‌ای به دادسرای اوین احضار شده بود.

آقای شکیبا شهریورماه امسال توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی میان افشاری به ۱۳ ماه حبس تعزیری، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور،۲ سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و ضبط تلفن همراه و لپ‌ تاپ محکوم شده بود. این محکومیت در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شد. وی در تاریخ ۶ دی‌ماه طی ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادسرای اوین احضار شده بود.

آقای شکیبا پیش از این نیز بابت فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی در تاریخ ۴ اسفندماه ۱۳۹۵ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس در آذرماه ۹۶ توسط دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهامات اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی و همچنین تبلیغ علیه نظام، به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد. حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر نیز عینا تایید شد. او در تاریخ ۱۵ بهمن ماه ۹۹ از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل