آذربایجان غربی؛ یوسف پیرجانی، از زندان خوی آزاد شد

یوسف پیرجانی

یوسف پیرجانی، ساکن خوی از زندان این شهر آزاد شد. وی پیشتر از سوی اجرای احکام دادگاه انقلاب، جهت تحمل احکام یک ماه راهی زندان شد و پس از 21  روز حبس از زندان آزاد بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یوسف پیرجانی فعال مدنی آذربایجانی پس از تحمل ۲۱ روز حبس با بخشش باقیمانده محکومیت ۳ ماهه خود در پی تسلیم به رای از زندان شهرستان خوی استان آذربایجان غربی آزاد شد.

بر اساس این گزارش، این فعال آذربایجانی ۱ دی ماه ۱۴۰۰ پس از حضور در شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب  بازداشت و جهت اجرای حکم روانه زندان خوی شده بود.

یوسف پیرجانی به همراه رضا مقدسی توسط شعبه یک دادگاه انقلاب به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۳ماه حبس تعزیری محکوم شده بودند.

این فعال مدنی ۲مرداد ماه ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۱۵مرداد با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد گردیدند.

۲مرداد امسال،همزمان با برگزاری اعتراضات خیابانی در شهر تبریز در حمایت از خواستهای ملت عرب الاحواز و تبعیضهای سیستماتیک موجود علیه ملت آذربایجان،جو سنگین امنیتی در شهرهای مختلف آذربایجان و دستگیریهای متعدد در برخی شهرها علی الخصوص در شهر تبریز مخابره شده بود

بنا به اظهارات برخی از بازداشت شدگان در این تظاهرات تعداد افراد بازداشتی تنها در شهر تبریز بیش از ۱۵۰ تن بوده است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید