گزارشی از آخرین جزییات پرونده و شرایط نگهداری علی یونسی و امیرحسین مرادی

علی یونسی و امیرحسین مرادی

مصطفی نیلی حقوقدان و وکیل مدافع علی یونسی و امیرحسین مرادی، دانشجویان نخبه بازداشت شده ،جزییاتی از نگهداری آنها در شرایط نامناسب بند امنیتی و همچنین آخرین وضعیت پرونده آنان ارائه داده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مصطفی نیلی در گفتگو با یک پایگاه خبری داخلی عنوان کرد: در حالی که نزدیک به دو سال از بازداشت علی یونسی و امیرحسین مرادی، دو تن از دانشجویان نخبه دانشگاه شریف می‌گذرد، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به وضعیت پرونده آن‌ها برگزار شد.

وی ضمن اشاره به وضعیت پرونده این دانشجویان نخبه، اظهار داشت: دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده آقایان امیرحسین مرادی و علی یونسی، روز سه‌شنبه هفته جاری برگزار شد.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: پس از جلسه اول، دادگاه یک سری ایرادات و نواقص مشخص کرده و پرونده را برای پاسخگویی و رفع نقص به دادسرا ارجاع کرده بود که در این مدت، بدون رفع هیچ یک از این نواقص، پرونده مجددا به دادگاه عودت داده شده بود.

آقای نیلی گفت: در ابتدای جلسه دوم، قاضی دادگاه، سوالاتی را مطرح کرده و تحقیقاتی را انجام داد و وکلا ، دفاعیات خود را بیان کردیم. سپس موکلان، شرایط نگهداری خود در بند ۲۰۹ را به اطلاع قاضی دادگاه رساندند.

وی افزود: در حال حاضر موکل من، علی یونسی، نزدیک به ۲۲ ماه است که در این بند نگهداری می‌شود. وی در یک سلول کوچک به همراه یک قاچاقچی مواد مخدر و یک متهم به فساد مالی به سر می‌برد.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: یونسی تنها ۳ روز در هفته، آن هم به مدت ۲۰ دقیقه اجازه هواخوری دارد! دادیار ناظر به درخواست ما برای جابجایی علی یونسی و امیرحسین مرادی از بند امنیتی توجه نمی‌کند. فردی به عنوان نماینده وزارت علوم با علی یونسی در انفرادی دیدار و با تهدید و تطمیع، درخواست تکرار حرف‌های ضابطین را داشته است.

نیلی تایید کرد: درخواست‌ جابجایی موکلین از بند امنیتی ۲۰۹ و سپس تبدیل قرار آن‌ها به وثیقه را از دادگاه تقاضا کردیم و امیدواریم، مسئولان نسبت به این دو خواسته قانونی، توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به شرایط بغرنج نگهداری این دو دانشجوی بازداشت شده، تاکید کرد: مجموع این موارد، شرایط بسیار سختی را برای علی یونسی در زندان ایجاد کرده است. ما این نحوه نگهداری در این مدت طولانی را بارها به دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی و عقیدتی متذکر شدیم و تقاضای جابجایی علی یونسی و امیرحسین مرادی را داشتیم اما، متاسفانه دادیار ناظر با توجه به تقاضای نیروهای امنیتی، مبنی بر نگهداری دو موکل ما تا زمان صدور حکم نهایی در بند امنیتی به این خواسته قانونی توجه نمی‌کند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید