رضا نبوی چاشمی جهت تحمل دوران محکومیت بازداشت و به زندان مرکزی سمنان منتقل شد

رضا نبوی چاشمی

رضا نبوی چاشمی، اهل یکی از روستاهای سمنان، که پیشتر توسط دادگاه انقلاب این شهر به اتهاماتی همچون فعالیت در شبکه های مجازی و توهین به مقامات حکومتی،  محکوم شده بود جهت تحمل محکومیت خود بازداشت و روانه زندان مرکزی این شهر شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز چهارشنبه ششم بهمن ۱۴۰۰، رضا نبوی چاشمی، شهروند اهل روستای “چاشم” از توابع استان سمنان جهت تحمل دوران محکومیت خود در شهر سمنان بازداشت و به زندان مرکزی این شهر منتقل شد.

بر اساس این گزارش، آقای چاشمی توسط دادگاه انقلاب این شهر به اتهاماتی همچون  «فعالیت در شبکه های مجازی و توهین به مقامات حکومتی» محکوم شده است.

آقای نبوی پیشتر در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ با هجوم مأموران وزارت اطلاعات به محل سکونتشان در روستای چاشم همراه با ضرب و شتم و توهین بازداشت شده بود. این زندانی سیاسی پس از بازجویی و ایراد اتهامات با اخذ وثیقه سنگین از زندان آزاد شد.

لازم به توضیح است که بعد از صدور حکم محکومیت ۳۲ ماه زندانی برای آقای نبوی، خانواده ایشان تحت فشار قرار گرفت که در صورت عدم معرفی خود به زندان، منزل وثیقه گذار مصادره خواهد شد.

همچنین گفتنی است که یکی دیگر از خویشاوندان دیگر رضا به نام علیرضا نبوی چاشمی نیز با اتهام مشابهی بازداشت شده و به ۱۵ ماه زندان محکوم شده و اکنون در زندان مرکزی سمنان محبوس است.

این زندانی سیاسی برغم رنج بردن از چندین بیماری، از حداقل رسیدگیهای پزشکی محروم است و تا مدتی قبل با بهانه شیوع کرونا از داشتن ملاقات نیز محروم بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید