شهره حسینی مترجم و فعال مدنی، احضار و جهت تحمل حبس راهی زندان اوین شد

شهره حسینی

شهره حسینی، مترجم و فعال مدنی، با احضار به دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل احکام صادره راهی زندان شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شهره حسینی، مترجم و فعال مدنی روز شنبه نهم بهمن‌ماه 1400، پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین جهت تحمل حبس بازداشت و راهی زندان اوین شد.

بر اساس این گزارش، وی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به تحمل سه سال و سه ماه حبس محکوم شد، با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی دو سال و هفت ماه زندان برای وی قابل اجرا است.

خانم حسینی پیشتر جهت اجرای حکم حبس به شعبه یک واحد اجرای احکام دادسرای اوین به ریاست قاضی امیرحسین تاریان احضار شده بود.

شهره حسینی ۲۹ دیماه ۹۹، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری محاکمه و از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد به هم زدن امنیت” و “عضویت در گروه‌های معاند و تبلیغ علیه نظام” به چهار سال و دو ماه حبس تعزیری محکوم شد که در نهایت این حکم به سه سال و سه ماه کاهش یافت. با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی دو سال و هفت ماه زندان در خصوص اتهام “اجتماع و تبانی” برای وی قابل اجرا است.

شهره حسینی در تاریخ ۱۱ مهرماه ۹۹ توسط ماموران اطلاعات سپاه بازداشت و به بازداشتگاه این نهاد موسوم به بند دو الف زندان اوین منتقل شد. وی در تاریخ ۱۵ مهرماه با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. ماموران در زمان بازداشت شماری از وسایل شخصی او از جمله، لپ‌تاپ، تلفن همراه، اسناد و مدارک شخصی را ضبط کرده با خود برده بودند.

وی مجددا در تاریخ هشتم آذرماه به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی حاجی مرادی احضار شد اما پس از حضور در دادسرا با افزایش مبلغ وثیقه به ۱ میلیارد تومان مواجه و بازداشت شد. او پس از بازداشت به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بنددو الف زندان اوین منتقل شد.

خانم حسینی در تاریخ نهم دیماه با پایان بازجویی‌ها از بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف زندان اوین به بند زنان زندان اوین منتقل شد و وی نهایتا در تاریخ ۲۷ دیماه با تودیع قرار وثیقه ۱ میلیارد تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید