زمان و شعبه دادگاه رسیدگی به اتهامات میثم کاظمی تعیین شد

میثم کاظمی

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات میثم کاظمی، شهروند اهل بهبهان، توسط شعبه اول دادگاه انقلاب بندر ماهشهر برگزار خواهد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات میثم کاظمی، شهروند اهل بهبهان در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه در شعبه اول دادگاه انقلاب بندر ماهشهر برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، آقای کاظمی در تاریخ ۱۳ آذرماه پس از حضور در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان بازداشت و به زندان بهبهان منتقل شد.

اتهامات میثم کاظمی «توهین به رهبری، ارتباط با با رسانه های مخالف نظام، تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی و نشر اکاذیب علیه نظام و مقامات» عنوان شده است.

ایمان سلیمانی، وکیل مدافع این شهروند در خصوص تداوم بازداشت موکل خود به هرانا گفت: «امروز درخواست فک قرار بازداشت موقت تقدیم دادگاه شد و قرار شد نتیجه فک قرار را نیز فردا اعلام کنند.»

میثم کاظمی در تاریخ ۱۳ آذرماه پس از حضور در شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان به ریاست قاضی کاظم طیب بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد. وی پیشتر جهت دفاع از اتهام “انتشار مطالب مربوط به بازداشت‌شدگان «اغتشاشات» ۲۶ تیر بهبهان” به این شعبه احضار شده بود. او در تاریخ ۲۹ آذرماه از زندان بهبهان به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شده و روز یکشنبه ۱۲ دیماه از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به زندان بهبهان بازگردانده شد.

آقای کاظمی نهایتا در تاریخ ۱۹ دیماه به صورت ویدئو کنفرانس توسط دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان از بابت اتهامات “عضویت در گروه های مخالف نظام، ارتباط با شبکه های مخالف نظام، توهین به رهبری و فعالیت تبلیغی علیه نظام ” مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

در تاریخ ۲۶ تیرماه سال گذشته مردم بهبهان در میدان بانک ملی این شهر در اعتراض به “وضعیت نابسامان اقتصادی کشور” و “صدور حکم اعدام در پاسخ به اعتراضات مردمی ۹۸” اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. شمار زیادی از شهروندان معترض در جریان این تجمع و تعدادی پس از پایان اعتراضات در منازل خود بازداشت شدند. هرانا پیشتر طی چند گزارش ضمن احراز هویت شماری از بازداشت شدگان از بازداشت ده‌ها شهروند در ارتباط با این اعتراضات خبر داد.

در جریان اعتراضات آبان ۹۸ نیز در بهبهان تعدادی از شهروندان ساکن این شهر ازجمله مهرداد دشتی نیا، محمود دشتی نیا، فرزاد انصاری فر، محمدحسین قنواتی، احسان عبدالله نژاد و محمد حشم دار با شلیک گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند. هرانا همچنین در تاریخ ۱ آبان‌ماه سال گذشته از صدور حکم ۱۰۹ سال حبس و ۲۵۹۰ ضربه شلاق برای ۳۶ تن از بازداشت شدگان اعتراضات آبان در بهبهان توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان بهبهان خبر داد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید