حمزه درویش زندانی سنی مذهب محبوس در زندان لاکان رشت از رسیدگی پزشکی محروم است

حمزه درویش

حمزه درویش زندانی سنی مذهب محبوس در زندان لاکان رشت علیرغم عفونت گوش، سردرد و سرگیجه های مداوم، از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، حمزه درویش زندانی سنی مذهب محبوس در زندان لاکان رشت، علیرغم توصیه پزشک معالج جهت مراجعه این شهروند به مرکز درمانی خصوصی، تا کنون با درخواست مرخصی درمانی و یا اعزام او به کلینیک خصوصی موافقت نشده است.

بر اساس این گزارش، آقای درویش که به دلیل عفونت گوش و سینوسها با سردرد و سرگیجه مداوم مواجه است، تاکنون چندین بار به بیمارستان خاج از زندان اعزام شده اما به دلیل نبود امکانات لازم امکان معالجه او در بیمارستان های دولتی وجود ندارد.

به گفته یک منبع مطلع، پزشک به آقای درویش گفته است که او باید به مرکز درمانی خصوصی مراجعه کند اما تاکنون مسئولان زندان با این موضوع موافقت نکرده اند.

حمزه درویش چندین بار درخواست مرخصی درمانی ارسال کرده که تاکنون شعبه یک اجرای احکام دادسرای «شهید مقدس» با درخواست وی موافقت نکرده است.

این زندانی سنی مذهب چندی پیش نیز با نوشتن نامه‌ای سرگشاده به جاوید رحمان، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ایران، نسبت به نقض حقوق خود در زندان، اعتراض و تقاضای رسیدگی کرده بود.

حمزه درویش هفتمین سال از دوران محکومیت ۱۵ ساله خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان لاکان رشت سپری می‌کند.

وی پیشتر در اظهاراتی عنوان کرده بود که در سال ۹۳ نیروهای یک گروه بنیادگرای مستقر در سوریه با فریب، او را به ترکیه کشانده و سپس به سوریه منتقل کرده‌اند. مدتی را در زندان داعش بوده و سپس با دریافت امان نامه‌ای از سفارت ایران در ترکیه به ایران فرار کرده و خود را به نیروهای امنیتی معرفی کرده است.

حمزه درویش پس از یک سال آزادی با قرار وثیقه مجددا بازداشت و در دادگاهی پر ابهام به ۱۵ سال حبس محکوم شده است. آقای درویش در تاریخ ۲۲ اردیبهشت سال گذشته از زندان رجایی شهر کرج خارج و به زندان لاکان رشت منتقل شد.

وی در تاریخ ۹ مهرماه ۹۹ برای دومین بار از زمان انتقال به زندان لاکان رشت به یکی از سلول‌های انفرادی این زندان منتقل و نهایتا در تاریخ ۲۳ آذرماه ۹۹ به سالن ۱۰ این زندان منتقل شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل