زندان شیبان اهواز؛ امین مرادی با تودیع قرار وثیقه آزاد شد

امین مرادی

امین مرادی، شهروند اهل بهبهان که پیشتر در اعتراضات آبان ماه 98 توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود با تودیع قرار وثیقه موقتا از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  روز دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه 1400، امین مرادی، شهروند اهل بهبهان،  با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت، تا پایان مراحل دادرسی از زندان شیبان اهواز آزاد شد.

بر اساس این گزارش، آقای مرادی در تاریخ ۲۳ آبان‌ماه امسال توسط نیروهای امنیتی در اعتراضات بهبهان  بازداشت شده بود.

آزادی آقای مرادی با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی به طور موقت و تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

آقای مرادی در تاریخ ۲۳ آبان‌ماه امسال به همراه محسن قنواتی، برادر محمدحسین قنواتی یکی از کشته شدگان اعتراضات آبان ۹۸ در بهبهان و پیام جیحونی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

وی پس از بازداشت نخست به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در اهواز و نهایتا به زندان شیبان اهواز منتقل شد. به گفته یک منبع مطلع، این شهروند در روز نخست بازداشت تحت عنوان تبلیغ علیه نظام تفهیم اتهام شده‌ بود.

پیشتر یک منبع مطلع در خصوص بازداشت این افراد به هرانا گفته بود: «قرار بر این بود که دومین سالگرد کشته شدگان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ با حضور خانواده‌ها بر سر مزار جان‌باختگان برگزار شود اما پیش از آن شماری از شهروندان توسط نهادهای امنیتی به صورت تلفنی احضار شده و از آنها تعهد گرفته شده بود که در مراسم سالگرد شرکت نکرده و موضوع احضار را نیز رسانه‌ای نکنند.»

در جریان اعتراضات آبان ۹۸ در بهبهان تعدادی از شهروندان ساکن این شهر ازجمله مهرداد دشتی نیا، محمود دشتی نیا، فرزاد انصاری فر، محمدحسین قنواتی، احسان عبدالله نژاد و محمد حشم دار با شلیک گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده بودند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید