حکم هفت سال و نیم حبس مهدی محمودیان، فعال مدنی به وی ابلاغ شد

مهدی محمودیان

بابک پاک‌نیا، وکیل مهدی محمودیان، فعال مدنی و سیاسی زندانی از ابلاغ حکم هفت ماه و نیم حبس موکلش به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» خبر داده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر مهدی محمودیان فعال مدنی و سیاسی محبوس در زندان اوین توسط دادگاه انقلاب تهران، به هفت ماه و نیم حبس محکوم شد.

بر اساس این گزارش، پاک‌نیا وکیل این زندانی گفته است، این حکم جدید از چند ماه پیش قطعیت پیدا کرده و به خاطر اطلاع‌رسانی مهدی محمودیان در مورد پرونده نوید افکاری صادر شده است.

این وکیل دادگستری در مصاحبه با پایگاه خبری امتداد، اظهار داشت: «در این پرونده، آقایان معتقد بودند که اقدام مهدی محمودیان، مصداق فعالیت تبلیغی علیه نظام بوده است. به اعتقاد ما اگر موارد اطلاع‌رسانی شده از سوی موکلم، خلاف واقع بوده که مصداق نشر اکاذیب با عنوان مجرمانه مستقل به خود خواهد بود؛ اما اگر اطلاع‌رسانی مهدی محمودیان، نشر اکاذیب نبوده و واقعیات آن پرونده از سوی موکلم مطرح شده نمی‌توان آن را مصداق فعالیت تبلیغی علیه نظام دانست.»

در تاریخ ۲۳ مردادماه، ۹ تن از وکلا و فعالان مدنی از جمله آرش کیخسروی، مصطفی نیلی، مهدی محمودیان، محمدرضا فقیهی، محمدهادی عرفانیان کاسب، مریم افرافراز و لیلا حیدری در جریان برگزاری جلسه‌ای در دفتر انجمن حمایت از حقوق شهروندی در تهران بازداشت شدند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید