اعتراض به کیفیت غذای بند زنان اصلاح و تربیت کرمانشاه / سهیلا حجاب به تبعید مجدد و پرونده سازی تهدید شد

سهیلا حجاب

در بند زنان کانون اصلاح  و تربیت کرمانشاه، زندانیان در اعتراض به کیفیت غذا از گرفتن غذا امتناع کردند که منجر به درگیری و ضرب و شتم زندانیان شد که در نتیجه خانم حجاب به تبعید مجدد و پرونده سازی تهدید شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه 1400، در بند زنان کانون اصلاح و تربیت، زندانیان از تحویل و گرفتن سهمیه غذا خودداری کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در پی این رخداد سهیلا حجاب، علاوه بر ضرب و شتم به پرونده سازی جدید، تهدید به تبعید و سایر زندانیان به محرومیت از تماس و ملاقات تهدید شده‌اند.

این امر در اعتراض به کیفیت پایین غذا در روزهای اخیر صورت گرفته است. در جریان این اعتراض سهیلا حجاب توسط رئیس حفاظت زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و مسئولان زندان علاوه بر تهدید او به پرونده سازی، سایر زندانیان را به محرومیت از تماس و ملاقات تهدید کردند.

یک منبع مطلع در اینباره گفت: «روز اول سهیلا حجاب غذای سوخته زندان را پیش رئیس زندان برد و گفت ببینید خود شما میتوانید این غذای سوخته و بی کیفیت را بخورید؟ در مقابل رئیس زندان و افسرنگهبانی میگویند بودجه نداریم و غذا همین است.

سهیلا حجاب در بازگشت به بند با تزئینات به مناسبت دهه فجر روبرو میشود و میگوید به جای صرف هزینه برای تبلیغات این هزینه رو برای غذای زندانیها انجام بدید. بین افسر نگهبانی و سهیلا درگیری لفظی پیش آمده و رییس حفاظت زندان به نام لیلا حسینی نیا وارد شده و در واکنش به اعتراضات خانم حجاب ضربه ای قفسه سینه او زده و با آینه به صورت او می‌کوبد.»

این منبع در ادامه افزود: «سایر زندانیان در حمایت از سهیلا وارد کریدور شده و می‌گویند در حالی که بوی غذایتان از اتاق افسرنگهبانی می آید ما گرسنه هستیم و ناچار نان و ماست میخوریم.»

به گفته این منبع مطلع نهایتا در پی این رخداد مسئولان زندان گزارشی علیه سهیلا حجاب در خصوص ترغیب به شورش تهیه کرده و سایر زندانیان را تهدید کرده اند اگر گزارش را امضا نکنند از تماس و ملاقات محروم خواهند شد. همچنین ظهر روز گذشته ماموران اطلاعات با حضور در زندان خانم حجاب را تهدید به انتقال مجدد و پرونده سازی کرده اند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل