عباس نیکروان به سه ماه و یک روز حبس تعزیری در شهرستان سلماس آذربایجان غربی محکوم شد + سند

عباس نیکروان

عباس نیکروان موزیسین و فعال مدنی آذربایجانی، به اتهام تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی، از سوی دادگاه انقلاب به سه ماه و یک روز حبس محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عباس نیکروان موزیسین و فعال مدنی آذربایجانی ساکن شهرستان سلماس «آذربایجان غربی» توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو سلماس به ۹۱ روز زندان محکوم شده است.

بر اساس این گزارش،  حکم صادره آقای نیکروان از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی ” مستندا به ماده ۵۰۰ از قانون مجازات اسلامی، به ۹۱ روز حبس تعزیری با احتساب کسر ایام بازداشت قبلی محکوم شده است.

این فعال آذربایجانی ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ توسط نیروهای امنیتی در سلماس بازداشت و به اداره اطلاعات اورمیه منتقل شده و ۳۰ شهریور با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی اورمیه آزاد شده بود.

آقای نیکروان پیشتر نیز بارها به دلیل فعالیت های مدنی خویش سابقه بازداشت محکومیت و زندان دارد از جمله در ۱۴ تیر ۱۳۹۷ همزمان با سالگرد گردهمایی بزرگ قورولتای قلعه بابک دستگیر و پس از حدود یک هفته با تودیع قرار وثیقه آزاد شده بود.

نیروهای امنیتی بارها مانع فعالیت های هنری این موزیسین آذربایجانی شده اند برای نمونه کنسرت آقای نیکروان در ۱۵ الی ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ در حمایت از بیماران سرطانی و کودکان بی سرپرست در شهر قوشاچای(میاندوآب) بدلیل فشار نیروهای امنیتی لغو گردیده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید