احضار شماری از نوکیشان مسیحی دزفول برای حضور اجباری در کلاس‌های عقیدتی

نوکیشان مسیحی

هشت تن از نوکیشان مسیحی در  دزفول به نامهای اسماعیل نریمان‌پور، محمدعلی ترابی شنگری، مسعود نوعی، علیرضا ورک شا، حجت لطفی خلف جوی، محمد كائدگپ، محسن سعادتی‌زاده و علیرضا روشنائی‌زاده، به «ستاد خبری وزارت اطلاعات» این شهر احضار شدند تا «یک حوزوی و چند کارشناس مذهبی با دلیل و برهان به آنها تفهیم کنند که راه را اشتباه رفتند و فعالیت‌های فرقه‌ای دارند»

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، گزارش‌ها حاکیست شماری از نوکیشان مسیحی در دزفول به ستاد خبری وزارت اطلاعات این شهر احضار شدند و برای آنها کلاس‌های عقدیتی و آموزش‌های ایدئولوژیک برگزار کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، نوکیشان مسیحی که به ستاد خبری وزارت اطلاعات احضار شدند همان هشت ایماندارمسیحی هستند که به اتهام «فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌های مخالف نظام (مسیحیت تبشیری)» دادگاهی شده بودند و اواخر آذرماه ۱۴۰۰ با حکم قاضی شعبه چهارم بازپرسی دادسرای انقلاب شهرستان دزفول تبرئه شدند.

یک منبع آگاه به «محبت نیوز» می‌گوید صبح روز شنبه نهم بهمن‌ماه با این نوکیشان مسیحی تماس گرفته شد و آنها را به ستاد خبری وزارت اطلاعات در دزفول احضار کردند.

به گفته این منبع آگاه «یک حوزوی و چند کارشناس مذهبی در این جلسه حضور داشتند تا با دلیل و برهان به نوکیشان مسیحی تفهیم کنند راه را اشتباه رفتند و فعالیت‌های فرقه‌ای دارند.»

به آنها به صورت شفاهی ابلاغ شد که باید روز یکشنبه نیز به ستاد خبری مراجعه کنند و تهدید شدند که اگر مراجعه نکنند برای آنها اخطاریه خواهد آمد.

آقایان «اسماعیل نریمان‌پور، محمدعلی ترابی شنگری، مسعود نوعی، علیرضا ورک شا، حجت لطفی خلف جوی، محمد كائدگپ، محسن سعادتی‌زاده و علیرضا روشنائی‌زاده» نوکیشانی هستند که از اتهام تبلیغ علیه نظام تبرئه شدند و مجرم شناخته نشده بودند و برای آنها قرار منع تعقیب صادر شد اما پیداست نهادهای امنیتی و همینطور سازمان‌های عقیدتی دست بردار نیستند و فشارها به آنها همچنان ادامه دارد.

در سال‌های اخیر در چندین مورد نوکیشان مسیحی مجبور شدند ساعت‌ها علاوه بر بازجویی در زندان‌ها به موعظه‌ کارشناسان و مبلغان اسلامی گوش دهند با این هدف که از ایمان مسیحی‌شان دست بردارند. در مواردی حتا آنها برای نوشتن «توبه نامه» زیر فشار قرار گرفتند.

آنطور که به نظر می‌رسد در چندین مورد نهادهای امنیتی از یک سو دگراندیشان به ویژه مسیحیان را با اتهامات امنیتی زیر فشار قرار می‌دهند و احکام سنگین برای آنان صادر می‌کنند و از سوی دیگر با روش‌های مختلف تلاش می‌کنند آنها را توجیه کنند که گرویدن به مسیحیت انتخابی اشتباه بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل