تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت محمد عینی فعال ترک آذربایجانی

محمد عینی

محمد عینی فعال ترک آذربایجانی ساکن رشت، با گذشت بیش از 13 روز از زمان بازداشت، کماکان تحت بازجویی و از ملاقات با خانواده خود محروم است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد عینی فعال ترک آذربایجانی ساکن رشت، علیرغم گذشت 13 روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بی خبری به سر می‌برد.

بر اساس این گزارش، محمد عینی در تاریخ سوم بهمن‌ماه پس از حضور‌ در اداره‌ اطلاعات‌ رشت، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

او از لحظه بازداشت تا بحال تماسی با خانواده خود نداشته و علیرغم پیگیری های مکرر خانواده وی، نهادهای‌ امنیتی‌ و‌ قضایی‌ پاسخ روشنی در خصوص دلایل بازداشت و محل نگهداری وی به آنها ارائه نداده اند.

محمد عینی روز شنبه دوم بهمن ماه، طی یک تماس تلفنی به اداره اطلاعات رشت احضار و  پس از حضور‌ در اداره‌ اطلاعات‌ این شهرستان، بازداشت شده بود.

تا‌ لحظه‌ تنظیم‌ این‌ گزارش، از‌ دلایل‌ بازداشت‌ و محل نگهداری این شهروند اطلاعی در دست نیست.

محمد عینی پیش از نیز سابقه بازداشت داشته است. وی مهرماه سال گذشته در جریان اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف استان‌های آذربایجان و سایر مناطق ترک نشین توسط نیروهای امنیتی در رشت بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای عینی بهمن ماه سال گذشته در شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب رشت از بابت اتهامات اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام مورد محاکمه قرار گرفته و نهایتا توسط دادگاه از اتهامات مطروحه تبرئه شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل