تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت محمد عینی فعال ترک آذربایجانی

محمد عینی

محمد عینی فعال ترک آذربایجانی ساکن رشت، با گذشت بیش از 13 روز از زمان بازداشت، کماکان تحت بازجویی و از ملاقات با خانواده خود محروم است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد عینی فعال ترک آذربایجانی ساکن رشت، علیرغم گذشت 13 روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بی خبری به سر می‌برد.

بر اساس این گزارش، محمد عینی در تاریخ سوم بهمن‌ماه پس از حضور‌ در اداره‌ اطلاعات‌ رشت، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

او از لحظه بازداشت تا بحال تماسی با خانواده خود نداشته و علیرغم پیگیری های مکرر خانواده وی، نهادهای‌ امنیتی‌ و‌ قضایی‌ پاسخ روشنی در خصوص دلایل بازداشت و محل نگهداری وی به آنها ارائه نداده اند.

محمد عینی روز شنبه دوم بهمن ماه، طی یک تماس تلفنی به اداره اطلاعات رشت احضار و  پس از حضور‌ در اداره‌ اطلاعات‌ این شهرستان، بازداشت شده بود.

تا‌ لحظه‌ تنظیم‌ این‌ گزارش، از‌ دلایل‌ بازداشت‌ و محل نگهداری این شهروند اطلاعی در دست نیست.

محمد عینی پیش از نیز سابقه بازداشت داشته است. وی مهرماه سال گذشته در جریان اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف استان‌های آذربایجان و سایر مناطق ترک نشین توسط نیروهای امنیتی در رشت بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای عینی بهمن ماه سال گذشته در شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب رشت از بابت اتهامات اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام مورد محاکمه قرار گرفته و نهایتا توسط دادگاه از اتهامات مطروحه تبرئه شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید