هشدار کانون صنفی معلمان ایران به «فرادستان حاکمیتی»

کانون صنفی معلمان ایران

کانون صنفی معلمان ایران با انتشار بیانیه‌ای، صدور حکم زندان و بازداشت معلمان را محکوم کرده است و خواستار توقف  پرونده سازی و آزادی معلمان در بند دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، به نقل از کانون صنفی معلمان ایران با انتشار بیانیه‌ای به تاریخ سیزدهم بهمن، صدور حکم چهار سال و نیم زندان برای جعفر ابراهیمی عضو تشکل‌های صنفی فرهنگیان و بازداشت شعبان محمدی عضو انجمن صنفی معلمان مریوان را محکوم کرده و خواستار توقف پرونده‌سازی و صدور حکم‌های ظالمانه برای فعالان تشکل‌های صنفی معلمان، بازنشستگان و کارگران شده است.

در این بیانیه آمده است: «در تمام شش ماه گذشته با تداوم اعتراضات معلمان، شاهد افزایش فشارهای امنیتی بر معلمان و تلاش دستگاه قضایی در جهت پرونده‌سازی برای فعالان صنفی معلم بوده‌ایم. تازه‌ترین این موارد، صدور حکم چهار سال و نیم زندان برای جعفر ابراهیمی بازرس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان است.»

در این بیانیه همچنین به بازداشت شعبان محمدی یک روز پیش از برگزاری تجمع سراسری فرهنگیان و بازجویی و تحت فشار قرار دادن او اشاره شده است.

کانون صنفی معلمان ایران در این بیانیه همبستگی خود را با معلمان زندانی و تحت فشار اعلام کرده و خطاب به مسئولان قضایی گفته است: «اگر آنچه تا به امروز جعفر ابراهیمی، شعبان محمدی، اسماعیل عبدی و محمدتقی فلاحی انجام داده‌اند جرم است، همه‌ی ما با افتخار شریک فعالیت‌های این معلمان دلسوز هستیم.»

‌در پایان این بیانیه به «فرادستان حاکمیتی» هشدار داده شده است که: «در شرایط اسفناک اقتصادی و معیشتی امروز معلمان، بازنشستگان و کارگران، بیش از این با فشارهای امنیتی و پرونده‌سازی‌های قضایی موجبات خشم، درد و عصبانیت اقشار مختلف اجتماعی را فراهم نکنند، چرا که در آن صورت آتش این خشم عمومی، دامن آنها را خواهد گرفت.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید