اعمال فشار به نسرین جوادی برای اجرای حکم زندان و شلاق

نسرین جوادی (اعظم خضری جوادی)

نسرین جوادی (اعظم خضری جوادی) از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران طی ابلاغیه‌ای جهت محکومیت هفت ساله به زندان فرا خوانده شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نسرین جوادی (اعظم خضری جوادی) از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران طی ابلاغیه‌ای توسط شعبه یکم اجرای احکام دادسرای ناحیه ۳۳ تهران برای اجرای حکم طویل‌المدت هفت سال زندان احضار شده است.

بر اساس این گزارش، همزمان و برای اِعمال فشار بیشتر ابلاغیه‌ای نیز برای وثیقه‌گذار وی صادر شده است که چنانچه ظرف مدت یکماه نسرین جوادی برای اجرای حکم مراجعه ننماید وثیقه‌ی وی ضبط خواهد شد.

اِعمال فشار به نسرین جوادی برای اجرای حکم سنگین هفت سال زندان در حالی صورت می‌گیرد که وی به دلیل کهولت سن و بیماری‌های متعدد و مصرف داروهای مکرر ناتوان از تحمل زندان است و درخواست عدم توانایی تحمل حبس و گواهی‌های پزشکی توسط وکیل او به دادگاه ارائه شده است.

نسرین جوادی کارگر سابق شرکت تجهیزات پزشکی و بازنشسته تأمین اجتماعی است که در تجمع روز جهانی کارگر سال ۹۸ مقابل مجلس دستگیر شد و پس از ۲۹ روز بازداشت به قید وثیقه آزاد گردید. سپس توسط قاضی افشاری در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت کشور، اخلال در نظم و آسایش عمومی و ‌تبلیغ علیه نظام در مجموع به ۷ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد و این حکم در دادگاه تجدیدنظر و دیوان عالی کشور هم عیناً تأیید شده است.

مصادیق اتهامات واهی که علیه نسرین جوادی مطرح گردیده است شرکت در مراسم روز جهانی کارگر و حضور در تجمعات و گلکشتهای کارگری و بازنشستگان برای دفاع از مطالبات صنفی است.

این اِعمال فشار برای زندانی کردن یک زن ۶۴ ساله‌ی بازنشسته از سوی ضابطین امنیتی از یکسو‌ به دلیل خصلت ذاتی ضدکارگری حاکمیت سرمایه‌دار و غارتگر حاکم بر کشور است و از سوی دیگر بخاطر شدت ترس و وحشت‌شان از گسترش اعتراضات کارگران و مزدبگیران.

اتحادیه آزاد کارگران ایران تلاش نهادهای قضایی و امنیتی برای زندانی کردن نسرین جوادی را قویاً محکوم می‌نماید و خواستار لغو فوری حکم صادره و تعقیب قضایی علیه وی و دیگر کارگران زندانی است و اعلام می‌کند که طبقه کارگر ایران در مقابل سیاست‌های سرکوبگرانه حاکمیت ساکت نخواهد ماند و همزمان با گسترش اعتراضات مطالبه‌گرانه، به اعتراض علیه سرکوب و زندانی کردن فعالین این جنبش دامن خواهد زد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید