اجرای احکام دادسرای اوین؛ دو نوکیش مسیحی جهت اجرای حکم حبس احضار شدند

نوکیش مسیحی

رامین حسن پور و سعیده (کاترین) سجادپور، نوکیشان مسیحی طی ابلاغیه ای جهت اجرای حکم حبس، از  سوی دادسرای اوین احضار شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رامین حسن پور و سعیده (کاترین) سجادپور، نوکیشان مسیحی طی ابلاغیه‌ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه ۱ واحد اجرای احکام کیفری دادسرای اوین احضار شدند.

بر اساس این گزارش، ابلاغیه ای که توسط شعبه یک واحد اجرای احکام کیفری دادسرای اوین صادر شده است، از این شهروندان خواسته شده تا ظرف مدت ۲۰ روز از زمان ابلاغ حکم در این شعبه حاضر شوند.

هرانا پیشتر در گزارشی از احضار سکینه بهجتی، هم پرونده این افراد جهت اجرای حکم حبس خبر داده بود.

رامین حسن پور و همسرش کاترین سجادپور بهمراه هادی رحیمی و سکینه بهجتی بهمن ماه سال ۹۸ در پی حضور ماموران امنیتی در منزل مورد بازجویی قرار گرفتند و پس از توقیف وسایل و مدارک شخصی به آنها گفته شده بود که به زودی به دادگاه احضار خواهند شد.

این شهروندان در اردیبهشت ماه ۹۹، طی یک تماس تلفنی به شعبه ۱۰ دادگاه انقلاب رشت احضار شده و پس از تفهیم اتهام، برای هر کدام از این افراد قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی تعیین شد که در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه، به دلیل عدم توانایی در تودیع قرار وثیقه، به زندان لاکان واقع در شهرستان رشت منتقل شده بودند. نهایتا با کاهش قرار وثیقه به ۲۰۰ میلیون تومان، سعیده سجادپور در تاریخ ۳۱ اردیبهشت و رامین حسن پور در تاریخ ۱ خرداد به ‌طور موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شدند.

مردادماه ۹۹ رامین حسن پور به ۵ سال حبس تعزیری و سعیده سجادپور به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

لازم به اشاره است علیرغم اینکه طبق قانون مسیحیان به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته می‌شوند، با این حال دستگاه‌های امنیتی مسئله‌ی گرویدن مسلمانان به مسیحیت را با حساسیت خاصی دنبال می‌کنند و برخورد قهرآمیزی با فعالان این عرصه دارند.

برخورد با نوکیشان مسیحی در ایران در حالی صورت می گیرد که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید