آزادی ساکار عینی با تودیع قرار وثیقه از زندان ارومیه

ساکار عینی

ساکار عینی شهروند اهل مهاباد، با تودیع قرار وثیقه از زندان ارومیه آزاد شد. وی پیشتر توسط نیروهای امنیتی در ارومیه بازداشت شده بود.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنج‌شنبه ۲۱ بهمن‌ماه 1400، یک شهروند اهل مهاباد به نام  ساکار عینی، با تودیع قرار وثیقه از زندان ارومیه آزاد شد.

بر اساس این گزارش، وی در تاریخ ۱۱ خردادماه امسال با پایان دوره بازجویی از بازداشتگاه اطلاعات سپاه به این زندان منتقل شده بود.

آزادی این شهروند با تودیع قرار وثیقه دو میلیارد تومانی، به شیوه موقت تا پایان مراحل دادرسی از زندان ارومیه آزاد شده است.

ساکار عینی درتاریخ ۲۰ دیماه ۹۹ به همراه فرزاد سامانی توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و مدتی بعد به بازداشتگاه اطلاعات سپاه در ارومیه منتقل شد. وی در تاریخ ۱۱ خردادماه سال جاری با پایان مراحل بازجویی به زندان ارومیه منتقل شد.

آقای عینی مورخ ۲۴ خردادماه امسال، در پی تایید ابتلا به ویروس کرونا به بند امن زندان ارومیه انتقال یافت.

وی همچنین اواسط دی‌ماه نیز، همراه با ۷ زندانی دیگر توسط نیروهای گارد ویژه زندان ارومیه به بندی جدید با شرایط مضاعف امنیتی منتقل شده بود.

بازداشت آقای عینی در جریان موج جدید فشار بر فعالین کرد در دیماه ۹۹ صورت گرفته بود. دیماه سال گذشته، ۶۴ شهروند در شهرهای بوکان، پیرانشهر، سروآباد، نقده، سنندج، سقز، پاوه، کرمانشاه و مهاباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت و یا به نهادهای امنیتی احضار شدند.

بازداشت این شهروندان در بعضی موارد بدون ارائه حکم بازداشت و گاها به همراه ضرب و شتم، تفتیش منزل و ضبط لوازم شخصی صورت گرفته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید