بازداشت ۱۷ نفر در ترکیه به اتهام همدستی در طرح ربودن یک مخالف جمهوری اسلامی

امنیت ملی ترکیه

سازمان امنیت ترکیه «میت» از بازداشت ۱۷ نفر به اتهام همدستی با وزارت اطلاعات ایران در طرح ربودن یکی از مخالفان جمهوری اسلامی ساکن ترکیه خبر داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دستگاه امنیتی ترکیه «میت» اعلام کرده است: در میان گروهی که طرح این آدم‌ربایی را سازماندهی کرده بود، یک دادستان هم هست که نام وی «داوود یلماز» اعلام شده است. او از ابتدا تا انتها در این عملیات در کنار تیم ربایندگان فعالیت داشته است.

داوود یلماز از سال ۲۰۱۹ به عنوان دادستان درجه یک در منطقه آنادولو استانبول فعالیت داشت و سوابق قضایی دیگری چون دادستانی عمومی در استان ماردین و شهر چشمه، موجب شده بود به وی در عملیات ربایش، جایگاه مهم استفاده از اختیارات قضایی برای کمک به ربایندگان داده شود.

رسانه‌های ترکیه نوشته‌اند همه این ۱۷ نفر در یک عملیات همزمان بازداشت شده‌اند، اما داوود یلماز از آن رو که مبتلا به کرونا است، هنوز بازداشت نشده و در منزل، تحت نظر پلیس است.

اتهام همه بازداشت‌شدگان «جاسوسی» اعلام شده و همه آنها مورد بازجویی قرار گرفته‌اند.

از دیگر اعضای این تیم می‌توان به صاحب یک شرکت تجاری صنایع دفاعی، چند افسر و یک سرهنگ بازنشسته به نام «کامیل تاشی» اشاره کرد.

سازمان میت هویت فردی را که قرار بوده ربوده شود افشا نکرده، اما اشاره کرده که این مخالف جمهوری اسلامی مدت‌ها است که در شهر بندری زونگولداک زندگی می‌کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل