تداوم اعتصاب غذا و دارو؛ ابراهیم صدیق همدانی در زندان مریوان به سلول انفرادی منتقل شد

ابراهیم صدیق همدانی

ابراهیم صدیق همدانی، زندانی سیاسی در حالی که در اعتصاب غذا و اعتصاب دارو بسر می‌برد به یکی از سلولهای انفرادی زندان مریوان منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر ابراهیم صدیق همدانی، محبوس در زندان مریوان در پی عدم موافقت با مسئولین زندان مبنی بر پایان دادن به اعتصاب غذا و دارو به یکی از سلولهای انفرادی منتقل شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی در پی عدم تحقق وعده‌های مسئولان مبنی بر انتقال خود و پسرش به زندان سنندج، از شش روز پیش در زندان مریوان دست به اعتصاب دارو زده است.

ابراهیم صدیق همدانی و پسرش سالار صدیق همدانی که از تاریخ ۱۳ دیماه اعتصاب غذا کرده بودند، حدود ۱۰ روز پیش به دنبال وعده مساعد مسئولان به اعتصاب خود پایان دادند.

این اقدام در پی عدم تحقق وعده‌های مسئولان مبنی بر انتقال آقای صدیق همدانی و پسرش، سالار صدیق همدانی به زندان سنندج صورت گرفته است. این زندانی سیاسی از شش روز پیش از دریافت داروی انسولین خود، خودداری کرده است. به گفته یک منبع مطلع میزان قند خون او شب گذشته به ۴۵۰ رسیده، امری که موجب نگرانی خانواده او در خصوص وضعیت سلامتش شده است.

ابراهیم صدیق همدانی و پسرش سالار صدیق همدانی پیشتر از زندان ارومیه به ترتیب به زندان های مریوان و کامیاران منتقل شدند. این شهروندان که از روز دوشنبه ۱۳ دی‌ماه، در اعتراض به عدم اجرای اصل تفکیک جرائم دست به اعتصاب غذا زده‌ و همزمان در مقابل افسرنگهبانی زندان ارومیه تحصن کرده بودند، حدود ۱۰ روز پیش به دنبال وعده مساعد مسئولان به اعتصاب خود پایان دادند.

ابراهیم صدیق همدانی فرزند صادق و پسرش سالار صدیق همدانی و دخترش مریم در تاریخ ۴ اسفندماه ۹۷ بازداشت و مورخ ۳ اردیبهشت ۹۸، به زندان مرکزی این شهر منتقل شدند. مریم صدیق همدانی نیز که به بند زنان این زندان منتقل شده بود در تاریخ ۵ اردیبهشت ۹۸ با تودیع قرار از زندان ارومیه آزاد شد.

ابراهیم و سالار صدیق همدانی نهایتا توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه هرکدام از بابت اتهاماتی از جمله “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از سازمانهای مخالف نظام” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

سالار صدیق همدانی در تاریخ ۱۴ مرداد ۹۹ همراه با پدرش ابراهیم صدیق همدانی از زندان ارومیه به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شدند. ابراهیم صدیق همدانی در تاریح ۱۷ مردادماه ۹۹، از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به زندان ارومیه منتقل شد. سالار صدیق همدانی نیز در تاریخ ۳۰ مردادماه همان سال به زندان بازگردانده شد. این دو زندانی سیاسی در دوره بازجویی به “فعالیت تبلیغی علیه نظام در زندان” متهم شدند.

همچنین ابراهیم صدیق همدانی و فرزندش سالار صدیق همدانی طی یک پرونده سازی جدید در زندان از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۱ ماه حبس تعزیری محکوم شدند و این حکم روز یکشنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه به این شهروندان ابلاغ شد.

آن ها اوایل آبان ماه سال جاری از زندان ارومیه به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شده و نهایتا در تاریخ ۴ آذرماه به زندان بازگردانده شدند.

گفته می شود ابراهیم صدیق همدانی پیشتر نیز در سال ۸۴ از بابت اتهام همکاری با یکی از سازمانهای مخالف نظام بازداشت و به ۶ سال حبس محکوم شده و پس از تحمل دو سال حبس به صورت مشروط آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید