دادگاه انقلاب تهران؛ حکم قطعی هشت سال و دو ماه حبس و شلاق نرگس محمدی ابلاغ شد

نرگس محمدی

نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، طی ابلاغیه‌‌ای که از سوی دادگاه انقلاب تهران، صادر و به وی ابلاغ شده است به هشت سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، دو سال تبعید و سایر محرومیت‌های اجتماعی محکوم شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، تقی رحمانی همسر نرگس محمدی، فعال حقوق بشر و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، از ابلاغ محکومیت قطعی وی خبر داد.

بر اساس این گزارش، نرگس محمدی پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به هشت سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، دو سال تبعید و سایر محرومیت‌های اجتماعی محکوم شده بود.

به گفته تقی رحمانی همسر خانم محمدی، این حکم به دنبال عدم ارائه درخواست تجدیدنظر توسط نرگس محمدی، از سوی دادگاه انقلاب تهران قطعی و در زندان به او ابلاغ شده است.

خانم محمدی در مرحله بدوی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به هشت سال حبس تعزیری، ۷۴ ضربه شلاق، دو سال تبعید و سایر محرومیت‌های اجتماعی محکوم شده بود.

خانم محمدی طی روزهای گذشته به دلیل “مشکلات تنفسی” از زندان به بیمارستان منتقل شده و مجددا به بند بازگردانده شده است.

نرگس محمدی در تاریخ ۲۵ آبان‌ماه، در جریان برگزاری مراسم یادبود دومین سالگرد جانباختن ابراهیم کتابدار، از جانباختگان اعتراضات آبان ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در کرج بازداشت شد.

وی در تاریخ ۱ آذرماه جهت تفهیم اتهام به دادسرای اوین اعزام شده و مجدد به سلول انفرادی بازگردانده شده بود. همچنین مورخ ۸ دی‌ماه، منزل وی توسط نیروهای امنیتی مورد تفتیش قرار گرفت و برخی از لوازم شخصی او ضبط شد.

پیشتر تقی رحمانی از تداوم بازداشت و بلاتکلیفی نرگس محمدی در یکی از سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین و از طرح اتهامات جدیدی علیه او خبر داده بود.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید