گوزل حاجی‌زاده، مادر زینب جلالیان زندانی سیاسی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و بازجویی شد

گوزل حاجی‌زاده، مادر زینب جلالیان

گوزل حاجی‌زاده، مادر زینب جلالیان زندانی سیاسی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چند ساعت بازجویی آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه دوم اسفندماه 1400، گوزل حاجی‌زاده، مادر زینب جلالیان زندانی سیاسی، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چند ساعت بازجویی آزاد شد.

بر اساس این گزارش، گوزل حاجی زاده، روز گذشته در ویدئویی خواهان آزادی فرزندش و ملاقات با او شده بود. زینب جلالیان، زندانی سیاسی تبعیدی زندان یزد، در چهاردهمین سال حبس همچنان محروم از مرخصی و بدون چشم‌اندازی از آزادی، حکم حبس ابد خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم تحمل می‌کند.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “روز یکشنبه یکم اسفندماه، پیامی ویدیویی از مادر زینب جلالیان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. وی در این ویدئو اعلام کرد که از وضعیت فرزندش خبری ندارد به دنبال آن امروز نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی به منزل خانواده جلالیان مراجعه و او را بازداشت و به اداره اطلاعات ماکو منتقل کردند. خانم حاجی زاده نهایتا پس از چند ساعت بازجویی آزاد شد”.

در این گزارش به نقل از دنیز جلالیان، خواهر زینب جلالیان آمده است: “زینب رنج‌های فراوانی را به دلیل بیماری در زندان کشیده و از مداوا پزشکی محروم بوده است. نیروهای امنیتی به وی اعلام کرده بودند که در صورت قبول همکاری مورد مداوا پزشکی قرار می‌گیرد و از حق مرخصی نیز برخوردار خواهد شد”.

زینب جلالیان، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان یزد، در چهاردهمین سال حبس همچنان محروم از مرخصی و بدون چشم‌اندازی از آزادی، حکم حبس ابد خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم تحمل می‌کند. خانم جلالیان با وجود مشکلات پزشکی همچون ناخونک چشم، ناراحتی کلیه و بیماری زمینه‌ای آسم از رسیدگی مناسب پزشکی محروم است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید