زندان بوشهر؛ حال سپیده قلیان در پی ابتلا به کرونا و خونریزی معده وخیم است، جان او در خطر است

سپیده قلیان

وضعیت جسمی سپیده قلیان فعال مدنی زندانی در زندان بوشهر، در پی ابتلا به کرونا رو به وخامت گذاشته و جان او در معرض خطر قرار گرفته است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سپیده قلیان فعال مدنی محبوس در زندان بوشهر، در پی ابتلا به کرونا و انتقال وی به قرنطینه زندان، و خونریزی معده حال وی رو به وخامت است و جان او در خطر است.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، با وجود مثبت شدن آزمایش کرونا و خونریزی معده سپیده قلیان،‌ این زندانی سیاسی صرفا به قرنطینه زندان منتقل شده و به وضعیت او رسیدگی نمی‌شود.

همچنین با مرخصی این زندانی نیز موافقت نشده و مراجعات مکرر خانواده او نیز به نتیجه‌ای نرسیده است.

جمال الدین حیدری منش، وکیل مدافع خانم قلیان طی یادداشتی در حساب شخصی خود ضمن اعلام این خبر نوشت؛ «بیش از یک هفته است که تست کرونای وی مثبت اعلام شده است. به گفته او علیرغم تایید ابتلا و درخواست جهت اعزام به مرخصی استعلاجی، مسئولان به بهانه‌های مختلف از اعزام این فعال مدنی به مرخصی خودداری می‌کنند.»

سپیده قُلیان «زادهٔ ۱ مهر ۱۳۷۳» فعال مدنی و سیاسی اهل ایران است. او در آبان ۱۳۹۷ در جریان اعتراضات کارگری ۱۳۹۷ خوزستان به همراه اسماعیل بخشی فعال کارگری و شماری از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بازداشت شد. وی ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ به زندان منتقل شد. در گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص وضعیت حقوق بشر در ایران به نام وی اشاره شده‌است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید