سه شهروند اهل پیرانشهر جهت تحمل حکم حبس راهی زندان نقده شدند

خضر قادری‌آذر، اسماعیل محمدپور و شفیع محمدنژاد

خضر قادری‌آذر، شفیع محمدنژاد و اسماعیل محمدپور، اهل پیرانشهر که پیشتر توسط دادگاه انقلاب این شهر به اتهام همکاری با احزاب کرد مخالف نظام به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بودند. راهی زندان نقده شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز یکشنبه هشتم اسفندماه 1400، سه شهروند به نام‌های شفیع محمدنژاد ٤٥ سالە فرزند محمد، خضر قادری‌آذر ٥١ ساله فرزند عبدالله و اسماعیل محمدپور ٤٨ سالە فرزند محمد اهل شهرستان پیرانشهر جهت اجرای حکم حبس به زندان نقده منتقل شدند.

بر اساس این گزارش، این سه شهروند سی‌ام دی‌ماه ٩٩ توسط دادگاه انقلاب پیرانشهر به ریاست قاضی “عبدالله آقایی” به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام” به پنج سال حبس تعزیری محکوم شده بودند.

شفیع محمدنژاد و خضر قادری‌آذر روز دوشنبه نوزدهم آبان‌ماه ٩٩ بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در ارومیه منتقل شده بودند.

این دو شهروند اوایل دی‌ماه ٩٩ پس از اتمام دوران بازجویی با تودیع قرار وثیقه به شیوه موقت تا پایان مراحل دادرسی از بازداشت آزاد شده بودند.

اسماعیل محمدپور نیز شامگاه یکشنبه بیست و پنجم آبان‌ماه ٩٩ بدون ارائه حکم قضایی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز شنبه هشتم آذرماه همان سال وی پس از اتمام دوران بازجویی با تودیع قرار وثیقه به شیوه موقت از بازداشت آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید