گزارشی از آخرین وضعیت سالار صدیق همدانی در زندان های ارومیه و کامیاران تداوم اعتصاب ابراهیم صدیق همدانی در زندان مریوان

ابراهیم خلیل صدیقی همدانی و سالار صدیقی همدانی

سالار صدیق همدانی، زندانی سیاسی محبوس در زندان کامیاران که به زندان ارومیه منتقل شده بود در پی مخالفت قاضی ناظر بر زندان، به زندان کامیاران عودت داده شد.همچنین ابراهیم صدیق همدانی، پدر وی، کماکان در زندان مریوان در اعتصاب بسر می‌برد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز شنبه هفتم اسفندماه ۱۴۰۰، سالار صدیق همدانی زندانی سیاسی، به زندان ارومیه منتقل شد.آقای همدانی به دلیل مخالفت قاضی ناظر بر زندان ارومیه، مجددا به زندان کامیاران بازگردانده شد.

بر اساس این گزارش، از سوی دیگر ابراهیم صدیق همدانی، پدر وی و زندانی سیاسی زندان مریوان که از روز شنبه ۲۳ بهمن‌ماه، در پی عدم تحقق وعده‌های مسئولان مبنی بر انتقال او و پسرش، سالار صدیق همدانی به زندان سنندج دست به اعتصاب زده، در پانزدهمین روز اعتصاب خود بسر میبرد.

این زندانی سیاسی که از تاریخ ۴ بهمن ماه اقدام به اعتصاب دارو کرده بود، پیشتر با افزایش قند خون شدید روبرو شد. سالار صدیق همدانی نیز از روز پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه، در زندان کامیاران اعتصاب کرده و چند روز بعد به آن پایان داد.

ابراهیم صدیق همدانی و پسرش سالار صدیق همدانی پیشتر از زندان ارومیه به ترتیب به زندان های مریوان و کامیاران منتقل شدند. این شهروندان که از روز دوشنبه ۱۳ دی‌ماه، در اعتراض به عدم اجرای اصل تفکیک جرائم دست به اعتصاب غذا زده‌ و همزمان در مقابل افسرنگهبانی زندان ارومیه تحصن کرده بودند، پس از چند روز به دنبال وعده مساعد مسئولان به اعتصاب خود پایان دادند.

ابراهیم صدیق همدانی فرزند صادق و پسرش سالار صدیق همدانی و دخترش مریم در تاریخ ۴ اسفندماه ۹۷ بازداشت و مورخ ۳ اردیبهشت ۹۸، به زندان مرکزی این شهر منتقل شدند. مریم صدیق همدانی نیز که به بند زنان این زندان منتقل شده بود در تاریخ ۵ اردیبهشت ۹۸ با تودیع قرار از زندان ارومیه آزاد شد.

ابراهیم و سالار صدیق همدانی نهایتا توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب ارومیه هرکدام از بابت اتهاماتی از جمله “اقدام علیه امنیت ملی از طریق عضویت در یکی از سازمانهای مخالف نظام” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به ۱۶ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

سالار صدیق همدانی در تاریخ ۱۴ مرداد ۹۹ همراه با پدرش ابراهیم صدیق همدانی از زندان ارومیه به بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه منتقل شدند. ابراهیم صدیق همدانی در تاریح ۱۷ مردادماه ۹۹، از بازداشتگاه این نهاد امنیتی به زندان ارومیه منتقل شد. سالار صدیق همدانی نیز در تاریخ ۳۰ مردادماه همان سال به زندان بازگردانده شد. این دو زندانی سیاسی در دوره بازجویی به “فعالیت تبلیغی علیه نظام در زندان” متهم شدند.

همچنین ابراهیم صدیق همدانی و فرزندش سالار صدیق همدانی طی یک پرونده سازی جدید در زندان از بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۱۱ ماه حبس تعزیری محکوم شدند و این حکم روز یکشنبه ۳ مردادماه ۱۴۰۰ به صورت حضوری توسط شعبه اول دادگاه انقلاب ارومیه به این شهروندان ابلاغ شد.

آن ها اوایل آبان ماه سال جاری از زندان ارومیه به بازداشتگاه این نهاد امنیتی منتقل شده و نهایتا در تاریخ ۴ آذرماه به زندان بازگردانده شدند.

گفته می شود ابراهیم صدیق همدانی پیشتر نیز در سال ۸۴ از بابت اتهام همکاری با یکی از سازمانهای مخالف نظام بازداشت و به ۶ سال حبس محکوم شده و پس از تحمل دو سال حبس به صورت مشروط آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید