جمعی از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر، طی بیانیه‌ای با مردم اوکراین ابراز همدلی کردند

سعید ماسوری، مطلب احمدیان، سعید اقبالی، محمدعلی منصوری، حسن صادقی واحد برزگر

سعید ماسوری، مطلب احمدیان، سعید اقبالی، محمدعلی منصوری، حسن صادقی واحد برزگر، طی بیانه‌ای با اشاره به مقاومت و پایداری مردم اوکراین و ستایش از آنها نوشته اند که این مردم نیازمند صلح، آرامش و البته آزادی در کشور خودشان هستند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جمعی از زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج به نامهای سعید ماسوری، مطلب احمدیان، سعید اقبالی، محمدعلی منصوری، حسن صادقی واحد برزگر، طی بیانه‌ای از مردم اوکراین حمایت کرده و در بخشی از آن نوشته‌اند: مردم اصلی‌ترین تعیین کنندگان سیاست‌های جهانی‌اند و نه دولتها، مقاومت، پایداری و رزم‌آوری جهت تعادل قوا را تعیین می‌کند و نه سلاحهای اتمی، بالستیک یا استمالت و مماشت.

متن کامل این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار کمپین قرار گرفته است عینا در ادامه می آید:

«مردم اصلی‌ترین تعیین کنندگان سیاست‌های جهانی‌اند و نه دولتها، مقاومت، پایداری و رزم‌آوری جهت تعادل قوا را تعیین می‌کند و نه سلاحهای اتمی، بالستیک یا استمالت و مماشت.
مردم اوکراین نیازمند صلح، آرامش و البته آزادی در کشور خودشان هستند، این نیازمندی به صلح و آرامش آنقدر جدی و حیاتی است که وقتی پوتین که هیچ درکی از توانمندی مردمی ندارد، هیچ راهی برای آنها باقی نمیگذارد، مردم اوکراین با تمام قوا برای آن صلح و آرامش، می‌جنگند و این مفهوم صلح‌طلبی نیاز به آن است و نه ترس و هراس از جنگ که اراده‌ها را صیقل می‌زند.»

آن‌ها ضمن تمجید از جنگیدن برای صلح، نوشتند:

»صلح طلب واقعی با چشمان گریان سلاح بر دوش برای حفاظت و استقرار صلح از فرزند و همسرش جدا می‌شود. تا از آنچه که دارد دفاع کند. نماینده مجلس هم به جای سخن پراکنی از صلح به مقابله به دشمن صلح می شتابد و کارخانه آبجو سازی به کارخانه تولید “کوکتل مولوتف” تبدیل می‌شود.»
این زندانیان سیاسی تاکید کردند که: «وقتی مردمی در برابر هر متجاوز جرار می‌ایستند، به اوکراین تبدیل می‌شود، مردم اوکراین ایستادند و جنگیدند، برای صلح و آرامش نه فقط برای اوکراین، بلکه برای همه اروپا و جهان تا امثال هیتلر و کاریکاتورش پوتین، هوس به اسارت گرفتن ملتها را در ذهن نپرورانند. کاری که انگلستان در جنگ جهانی دوم کرد، امروز اوکراین برای اروپا و همه جهان می‌کند.»

زندانیان رجایی‌شهر در ادامه این بیانیه با تاکید بر آنکه دموکراسی آن قدر ارزش دارد که برای آن جنگید، نوشتند:
«چه چیز بالاتر از صلح و حاکمیت واقعی مردمی است. و چه خوب و تحسین برانگیز مردم اوکراین از آنچه که دارند و از آن خودشان است دفاع کردند. و چه نیکو دولتمردان اوکراین، خواسته مردمشان را تشخیص دادند و بدون ترس و واهمه از نتایج آن مردم را در مقاومتشان تنها نگذاشتند.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید