زندان تهران بزرگ مصطفی عبدی درویش گنابادی به کرونا مبتلا شد

مصطفی عبدی

مصطفی عبدی، درویش گنابادی محبوس در زندان تهران بزرگ به کرونا مبتلا شده است. علیرغم بروز علائم تنفسی تاکنون با اعزام وی به بیمارستان و یا مرخصی درمانی موافقت نشده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مصطفی عبدی، محبوس در زندان تهران بزرگ که محکومیت خود را در سالن دو اندرزگاه دو تیپ پنج زندان تهران بزرگ سپری می‌کند به کرونا مبتلا شده است.

بر اساس این گزارش، علیرغم بروز علائم تنفسی تاکنون با اعزام وی به بیمارستان و یا مرخصی درمانی موافقت نشده است.حسن عبدی پدر این درویش گنابادی زندانی در صفحه شخصی خود با اعلام این خبر نوشت که این سومین بار است که پسرش در زندان به بیماری کرونا مبتلا می‌شود. به گفته یک منبع نزدیک به خانواده آقای عبدی، علیرغم پیگیری‌های مکرر و بروز علائم تنفسی، تاکنون با اعزام وی به مرخصی درمانی و یا انتقال به بیمارستان خارج از زندان موافقت نشده است.

هرانا هفته گذشته، همزمان با چهارمین سالگرد واقعه گلستان هفتم در گزارشی به آخرین وضعیت محمد شریفی مقدم، مصطفی عبدی، کسری نوری و عباس دهقان چهار تن از دراویش گنابادی در زندان‌های تهران بزرگ و عادل آباد شیراز پرداخته بود.

مصطفی عبدی، درویش گنابادی و از مدیران وبسایت مجذوبان نور در جریان واقعه گلستان هفتم در سحرگاه یکم اسفندماه ۹۶ بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد.

وی توسط دادگاه انقلاب تهران به ۲۶ سال و سه ماه حبس تعزیری، ۱۴۸ ضربه شلاق، دو سال تبعید به سیستان و بلوچستان، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال محرومیت از عضویت در گروه‌ها و احزاب و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی و فعالیت رسانه‌ای محکوم شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی هفت سال و نیم حبس تعزیری قابل اجرا است.

آقای عبدی پیشتر نیز سابقه بازداشت و محکومیت داشت. وی در تیرماه ۹۲ از سوی قاضی صلواتی به اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی به سه سال حبس تعزیری محکوم شده و آذرماه ۹۴ پس از گذراندن دوره محکومیت سه ساله خود از زندان اوین آزاد شده بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل