آخرین وضعیت معصومه عسگری معلم بازنشسته محبوس در زندان اوین

معصومه عسگری

معصومه عسگری معلم بازنشسته، با وجود ابتلا به بیماری‌های کلیوی، کبد و دیابت، همچنان در حال سپری نمودن دوران محکومیت پنج ساله خود می‌باشد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، معصومه عسگری معلم بازنشسته،که پیشتر در اعتراضات مرداد ماه ۹۷ شرکت کرده و بازداشت شده بود توسط دادگاه انقلاب تهران به پنج سال حبس محکوم شده است. وی  علیرغم بیماریهای کلیوی، کبد و دیابت، مسئولین زندان اوین همچنان با مرخصی و یا تخفیف مجازات وی مخالفت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، این معلم بازنشسته که در اعتراضات مرداد سال ۹۷ شرکت کرده بود، در دادگاهی فرمایشی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی پس از تحمل یک سال حبس و با تشخیص پزشکی قانونی و به منظور انجام درمان ضروری به مرخصی استعلاجی اعزام شد، اما قبل از پایان روند درمان و در سال ۹۹ مجددا به زندان بازگردانده شد تا چهار سال باقیمانده زندان خود را بگذراند.

علی‌رغم اینکه به دلیل بیماری‌های متعدد، از سوی پزشکی قانونی برای این معلم زندانی گواهی عدم تحمل کیفر صادر شده، اما او همچنان از حق آزادی مشروط و سایر حقوق شهروندی یک زندانی محروم مانده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید